خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/10/01 - 17:12
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
یزدیخواه در بازدید از فرهنگستان هنر مطرح کرد:

عدم رعایت حقوق کودکان در آثار هنری یکی از دغدغه‌های فرهنگستان هنر است/ پهنه اعتبارات بودجه‌ای این نهاد فرهنگی مورد توجه قرار می‌گیرد

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی در مجلس شورای اسلامی از بازدید اعضای کمیسیون متبوعش از فرهنگستان هنر خبر داد و گفت: خلا قانونی در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و هنری در کشور وجود دارد، عدم رعایت حقوق کودکان در آثار هنری و حمایت از هنرمندان و پهنه های بودجه‌ای مورد نیاز آنها از موضوعات و دغدغه‌های ویژه فرهنگستان هنر است.

سیدعلی یزدی‌خواه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در مورد جزئیات بازدید اعضای کمیسیون فرهنگی از فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران، گفت: پیرو  دعوت مجید شاه‌حسینی رییس فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران از اعضای کمیسیون فرهنگی، بازدید از این مجموعه فرهنگی به عمل آمد.



نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: فرهنگستان هنر یکی از چهار فرهنگستان کشور محسوب می‌شود به نوعی یکی از دستگاه‌های حاکمیتی موثر به شمار می‌رود که با هدف پاسداری از میراث و هنر ملی ایران شکل گرفته که درصدد ارتقای فرهنگ و هنر اسلامی است، این فرهنگستان متشکل از بخش‌های فرهنگی و هنری از کتابخانه گرفته تا ترویج هنرهای تجسمی، نمایشی و موسیقی سنتی و سازهای موسیقی ایرانی را برعهده دارد.











بازدید کمیسیون فرهنگی از فرهنگستان هنر


 



وی با بیان اینکه رییس فرهنگستان هنر گزارش کاملی از عملکرد خود در جایگاه ریاست این فرهنگستان ارائه کرد، یادآور شد: جزییات مسائل و مشکلات فرهنگستان هنر با اعضای کمیسیون فرهنگی در میان گذاشته و مقرر شد در بودجه بندی سال ۱۴۰۳ اعتبارات مورد نیاز این مجموعه در نظر گرفته شود.



یزدیخواه در ادامه اظهار داشت: خلا قانونی در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و هنری در کشور وجود دارد، عدم رعایت حقوق کودکان در آثار هنری از جمله موضوعات فیلم، سریال و نمایش، حمایت از هنرمندان و پهنه بودجه‌ای مورد نیاز آنها از موضوعات ویژه فرهنگستان هنر بود که مورد توجه قرار گرفت.











بازدید کمیسیون فرهنگی از فرهنگستان هنر


 



نایب رئیس کمیسیون فرهنگی در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد:طی سال‌های اخیر فرهنگستان هنر از داشتن بودجه‌های تملکی و دارایی‌های سرمایه ای تقریبا محروم بوده است و تنها بودجه جاری خود را دریافت می‌کرد، در حال حاضر این فرهنگستان نزدیک به ۲۰۰ نفر نیرو دارد که باید این مسئله در بودجه سال ۱۴۰۳ مورد توجه قرار بگیرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 373463
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار