خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/06/28 - 10:31
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس:

طرح‌های «ساماندهی نیروی انسانی آموزش و پرورش» و «ساماندهی مدارس غیردولتی» در دستور کار صحن قرار گیرد

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس خواستار در دستور کار قرار گرفتن دو طرح مهم «ساماندهی نیروی انسانی آموزش و پرورش» و «ساماندهی مدارس غیردولتی» در دستور کار صحن علنی مجلس شد.

احمدحسین فلاحی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به بررسی طرح اصلاح قانون سنجش و پذیرش دانشجو  در صحن علنی مجلس، عنوان کرد: کمیسیون آموزش مجلس سه طرح مهم از جمله این طرح «ساماندهی نیروی انسانی آموزش و پرورش» و «ساماندهی مدارس غیردولتی» را در نوبت رسیدگی صحن علنی داشت که هر سه از گلوگاه‌های حوزه آموزش هستند.



نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس یازدهم با بیان اینکه مجلس عزم کرده است طرح اصلاح قانون سنجش و پذیرش دانشجو  را تا پیش از قانون برنامه تعیین تکلیف کند، افزود: مجلس به نوعی در این طرح اصلاحیه، قانون سال 1392 خود را اصلاح می‌‎کند.



وی ادامه داد: در این طرح، مهم‌‎ترین نکته واگذاری میزان تأثیر قطعی یا مثبت معدل در آزمون سراسری به عهده سازمان سنجش و پذیرش دانشجو است تا مشخص کند چه دروسی در شرط معدل نیز تأثیرگذار باشد.



فلااحی یادآور شد: همچنین در طرح اصلاح قانون سنجش و پذیرش دانشجو برگزاری دو نوبت کنکور در سال نیز مورد تأکید قرار گرفته و شرایط برگزاری کنکور تعدیل خواهد شد.



سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس اضافه کرد: همچنین از هیأت رئیسه مجلس انتظار داریم پس از بررسی و اتمام این طرح، دو طرح مهم دیگر «ساماندهی نیروی انسانی آموزش و پرورش» و «ساماندهی مدارس غیردولتی» که در نوبت رسیدگی است، در دستور صحن مجلس قرار گیرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 368375
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار