خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/12/16 - 15:09
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
منتظری خبر داد:

طرح مجلس برای بیمه بیکاری هنرمندان/ توجه به رفع ریشه‌ای مشکلات هنرمندان در برنامه هفتم توسعه

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس از توجه ویژه این کمیسیون به موضوع بیمه بیکاری هنرمندان خبر داد و گفت: در قالب طرحی تحت عنوان اقتصاد هنرمندان بر روی این موضوع کار می‌کنیم.

غلامرضا منتظری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در مورد چگونگی حمایت‌ کمیسیون فرهنگی از هنرمندان فعال در بخش‌های موسیقی و هنر و همچنین مشاغل مرتبط با این کمیسیون در دوران کرونا، گفت: کرونا آسیب‌ها و مشکلات فراوانی را به جامعه فرهنگی، هنری و صنایع دستی وارد کرد و کمیسیون فرهنگی مجلس در اولین اقدام به موضوع تقویت منابع صندوق حمایت از هنرمندان ورود کرد.



نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: بر این اساس نشست‌های مشترکی را با سازمان‌های مرتبط برگزار کردیم و پس از تصمیم نهایی بودجه، رقم نهایی صندوق اعلام خواهد شد و در ذیل بسیاری از تبصره‌های لایحه بودجه 1400 این مهم دیده شده تا اقشار آسیب دیده از کرونا بتوانند از این مزیت استفاده کنند.



وی با یادآوری اینکه در برنامه هفتم توسعه باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم تا دغدغه‌های هنرمندان تکرار نشود، ادامه داد: اینکه هر سال درباره اقتصاد هنرمندان صحبت شود شیوه درست و شایسته‌ای نیست بنابراین در برنامه هفتم توسعه باید از آسیب‌های گذشته عبرت گرفت و در افق پیشرو به گونه‌ای عمل کنیم تا مشکلات این قشر تا حدودی رفع شود.



هنر تولیدی هنرمندان باید راهی بازار مصرف شود



نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس یازدهم با یادآوری اینکه هنر تولیدی هنرمندان باید راهی بازار مصرف شود و برای آن خریدار وجود داشته باشد، گفت: موضوع بیمه هنرمندان و بیمه بیکاری آن‌ها که در بسیاری از کشور‌ها متداول و مرسوم است مورد توجه است و ما در قالب طرحی تحت عنوان اقتصاد هنرمندان بر روی آن کار می‌کنیم.



منتظری یادآور شد: در برنامه هفتم توسعه به صورت جدی به این موضوع به صورت ریشه‌ای می پردازیم در واقع اینکه مبلغی به صندوق حمایتی هنرمندان تزریق شود موقتی است و موضوع باید به شکل ریشه‌ای و دائمی حل شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 315571
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار