خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/09/24 - 19:20
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
فلاحی در تشریح نشست عصر کمیسیون آموزش خبر داد:

طرح 4 سئوال از وزیر علوم در کمیسیون آموزش/ رشد 30 درصدی بودجه وزارت علوم در بودجه 1400

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس از طرح 4 سئوال در نشست امروز کمیسیون از وزیر علوم خبر داد و گفت: قانع شدن یا نشدن نمایندگان سئوال کننده از آقای غلامی به آینده موکول شد.

احمدحسین فلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت  در تشریح نشست نوبت عصر امروز(دوشنبه 24 آذر) کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس،  اظهار کرد: دستور کار نخست نشست عصر امروز بررسی بودجه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ با حضور مسئولان وزارت علوم، سازمان برنامه و بودجه، دیوان محاسبات و مرکز پژوهش ها بود.



نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بودجه وزارت علوم مجموعاً رشد 30 درصدی در لایحه بودجه 1400 داشته است، افزود: البته نمایندگان عضو کمیسیون نسبت به رشد منفی بودجه در برخی بخش‌ها از جمله مباحث فرهنگی و بسیج دانشجویی سئوالاتی را مطرح کردند که مقرر شد پیگیری‌هایی در این راستا از جانب کمیسیون انجام گیرد.



وی ادامه داد: دستور کار بعدی کمیسیون پاسخگویی دکترغلامی  وزیر علوم، تحقیقات و فناوری سوالات نمایندگان بود که سئوال نخست از جانب سید مصطفی آقامیرسلیم نماینده تهران، ری،شمیرانات، اسلامشهر و پردیس درباره عدم استفاده از نیروهای نخبگانی در سطح دانشگاه‌ها و وزارت علوم مطرح و نهایتا منجر به اعطای فرصت به وزارت علوم شد.



فلاحی اضافه کرد: سئوال بعدی را روح اله عباسپور نماینده بویین زهرا و آوج  و علی جدی نماینده شیروان درباره تعطیلی برخی واحدهای دانشگاهی در حوزه انتخابیه خود و سنذ آمایش آموزش عالی مطرح کردند که مشروط به بازگشایی و فعالیت‌های دانشگاه‌های مد نظر از سئوال خود قانع شدند.



سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری اضافه کرد: سئوال پایانی از جانب محمد حسن آصفری نماینده اراک، خنداب و کمیجان مطرح شد که درباره خروج نخبگان از کشور بود که منجر به اعطای فرصت یک هفته‌ای به وزارت علوم جهت ارائه مستندات و مدارک در این زمینه شد./



پایان پیام

  • کد خبر : 309962
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار