خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/05/06 - 13:28
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
موسوی زاده بیان کرد:

ضرورت تقویت دانشگاه فرهنگیان به عنوان اتاق فکر آموزش و پرورش

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با تاکید بر تقویت دانشگاه فرهنگیان، گفت: دانشگاه فرهنگیان موتور محرکه و پیشران آموزش و پرورش، اتاق فکر و مرکز پرورش دهنده معلمان و آینده سازان این مملکت است.

سید محسن موسوی زاده در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد به کار گیری دانش آموختگان مراکز تربیت معلم در سیستم آموزشی و تقویت نظام تعلیم و تربیت کشور، گفتدانشگاه فرهنگیان موتور محرکه و پیشران آموزش و پرورش، اتاق فکر و مرکز پرورش دهنده معلمان و آینده سازان این مملکت است.

نماینده مردم شریف اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی بهبود تعلیم و تربیت کشور را از دغدغه‌های اصلی خود در مجلس دوازدهم دانست و افزود: تلاش می‌کنم در طی 4 سال مجلس دوازدهم ارتقاء آموزش و پرورش و دانشگاه تربیت معلم از اولویت‌های نخست خود قرار داده تا بتوانیم شاهد توسعه  کشور به واسطه این نهادهای مقدس باشیم.

موسوی زاده، با اشاره به وجود کمبودهایی در کلاس‌های آموزشی و خوابگاه‌های دانشگاه تربیت معلم در برخی از استان‌ها و شهرستان‌ها، اظهار کرد: با توجه به تاکیدات مکرر و ویژه رهبر معظم انقلاب به احیای مراکز تربیت معلم و دانشگاه‌ها و توجه ویژه به آن‌ها، قطعاً اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تمام تلاش خود را برای اختصاص اعتبارات ویژه‌ و مورد نیاز این نهاد ،رفع مشکلات خوابگاهی، کلاس و تامین امکانات مراکز بکار خواهد برد.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با تاکید بر تقویت دانشگاه فرهنگیان، تصریح کرد: باتوجه به اهمیت این مراکز، قطعاً باید امکانات رفاهی، خدماتی این مراکز تامین شود تا مسئولان بتوانند دانشجویان و نخبه‌های بیشتری را جذب و برای ورود به کلاس درس در آموزش پرورش آماده کنند.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلسشورای اسلامی با بیان اینکه مجلس و دولت باید با همکاری و مشارکت یکدیگر کمبودهای موجود در این دانشگاه‌ که رهبر معظم انقلاب بر احیا و ارتقا آن تاکید دارند را برطرف کنند، گفت: دانشگاه تربیت معلم یکی از گسترده‌ترین نهادهای آموزشی در سراسر کشور است و به دلیل گستردگی نیاز به حمایت دارد، مجلس موظف است که در این راستا پیگیری‌ها و کمک‌های لازم را انجام دهد.

موسوی زاده ارتباط مردم با سیستم آموزشی کشور را  دو جانبه دانست و خاطر نشان کرد: امروز تمام مسئولان نظامی و اجرایی که در حوزه‌‌های مختلف کشور را اداره می‌کنند از نتایج نظام آموزشی هستند، بنابراین همه به نوعی مدیون آموزش و پرورش‌ بوده بر همین اساس تمام نهادها و سازمان‌ها باید برای حل کمبودهای دانشگاه فرهنگیان و سیستم آموزشی کمک شایانی داشته باشند./

پایان پیام

  • کد خبر : 381031
کلمات کلیدی
محبوبه اشرفی پیمان
خبرنگار

محبوبه اشرفی پیمان

آخرین اخبار