خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/02/28 - 12:47
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
در دیدار معاونت نظارت فرهنگی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با معاون مرکزپژوش ها مطرح شد:

ضرورت تدوین لایحه‌ای با موضوع بازی‌های رایانه‌ای

کمیل قیدرلو، معاون مطالعات اجتماعی و فرهنگی مرکز پژوهش‌های مجلس و محمد صادق افراسیابی عضو هیئت مدیره و سرپرست معاونت نظارت و هدایت فرهنگی بنیاد ملی باز‌‌ های رایانه‌ای بر ضرورت همکاری برای تهیه پیش نویس قوانین و مقررات در حوزه بازی های رایانه ای تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، نشست مشترک مدیران معاونت نظارت و هدایت فرهنگی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و معاونت مطالعات اجتماعی و فرهنگی مرکز پژوهش‌های مجلس با هدف بررسی خلاهای قانونی موجود در حوزه بازی‌های رایانه‌ای و راهکارهای تسریع در تهیه پیش نویس لوایح تشکیل شد.



محمد صادق افراسیابی؛ عضو هیئت مدیره و سرپرست معاونت نظارت و هدایت فرهنگی بنیاد ملی بازی های رایانه ای با تاکید بر ضرورت تقویت بازی‌های بومی، از آماده سازی پیشنهادی برای همکاری میان وزارت ارتباطات و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه حمایت از بازی‌های بومی خبر داد و گفت: موضوع تقویت بازی‌های بومی در دستور کار کارگروه اقتصاد محتوا در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار گرفته است.



وی افزود: در قانون بودجه سال جاری مصوب شده است که عرضه کنندگان انواع بازی‌های خارجی قابل نصب در رایانه، تلفن‌های همراه و کنسول، عوارض ۱۰ درصدی پرداخت کنند و عواید حاصل از این محل برای حمایت از بازی های بومی مصرف شود.



افراسیابی اجرای این قانون را نیازمند همکاری وزارت اقتصاد و  دارایی عنوان کرد و گفت: لازم است موضوع اخذ عوارض در دستور کار سازمان امور مالیاتی قرار بگیرد تا شاهد تحقق این قانون باشیم.



وی در ادامه مسائل مختلف حوزه بازی‌های رایانه ای از جمله فعالیت استریمرها، نحوه عرضه بازی‌های رایانه‌ای در بازار حقیقی و مجازی و نحوه برخورد با متخلفان را نیازمند قانونگذاری دانست و از معاون مرکز پژوهش‌های مجلس درخواست کرد تا به مسایل  تقنینی و نظارتی بازی های رایانه ای ورود کند. 



استقبال مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی از تدوین لایحه ای در حوزه بازی های رایانه ای



در ادامه کمیل قیدرلو؛ معاون مطالعات اجتماعی و فرهنگی مرکز پژوهش‌های مجلس با اشاره به جایگاه شورای عالی فضای مجازی و مرکز ملی فضای مجازی در حوزه سیاست‌گذاری گفت: با توجه به جایگاه شورای عالی فضای مجازی و مرکز ملی بهتر است وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هماهنگی مرکز ملی فضای مجازی لایحه ای در حوزه بازی های رایانه ای آماده کند و از این طریق موضوع مقررات گذاری در حوزه بازی های رایانه ای پیگیری شود.



وی افزود: مرکز پژوهش های مجلس آمادگی دارد با مشارکت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای نشست‌های مشترکی با محوریت شناسایی مسایل و مشکلات بازی های رایانه‌ای در کشور  برگزار کند تا از این طریق به دولت برای تدوین لایحه ای جامع و کارآمد در زمینه بازی‌های رایانه‌ای کمک کند. 



وی خاطر نشان کرد: مرکز پژوهش‌های مجلس آمادگی دارد در خصوص موضوع اخذ عوارض ۱۰ درصدی از عرضه کنندگان بازی‌های رایانه‌ای خارجی همفکری  کرده و از این طریق به تحقق قانون بودجه در این حوزه  کمک کند.



در ادامه این نشست مدیران معاونت نظارت و هدایت فرهنگی بنیاد ملی بازی‌های رایانه ای و معاونت مطالعات اجتماعی و فرهنگی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی به بحث و تبادل نظر در زمینه سوابق تقنینی و نظارتی در حوزه بازی ها در ایران و سایر کشورهای جهان پرداختند./



پایان پیام

  • کد خبر : 342261
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار