خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/08/21 - 18:57
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
عضو کمسیون فرهنگی مجلس مطرح کرد:

ضرورت تخصیص تسهیلات و رفاهیات و ایجاد بستری مناسب برای پرورش شایسته معلمان

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر ضرورت تخصیص تسهیلات و رفاهیات و ایجاد فضا و بستری مناسب برای پرورش شایسته معلمان، گفت: عدم توجه به این دانشگاه ما را با آسیب ها و چالش هایی مواجه خواهد ساخت.

مجید نصیرائی در گفت و گو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت  با اشاره به نشست با سرپرست دانشگاه فرهنگیان ضمن تشکر از حمایت‌ها و تلاش‌های وزیر آموزش و پرورش و سرپرست دانشگاه فرهنگیان، ارتباط تنگاتنگ‌ دانشگاه فرهنگیان با نمایندگان خانه ملت را قابل قبول دانست و ابراز امیدواری کرد که این ارتباط کماکان ادامه یابد.



نماینده مردم فردوس و سرایان و طبس و بشرویه با اشاره به نقش اساسی و تاثیرگذار دانشگاه فرهنگیان بر آینده سازان این مرز و بوم و ضرورت پرورش معلمان تراز، گفت: این مهم نیازمند تخصیص تسهیلات و رفاهیات و ایجاد فضا و بستری مناسب برای پرورش شایسته معلمان است، عدم توجه به این دانشگاه ما را با آسیب ها و چالش‌هایی مواجه خواهد ساخت.



وی، دانشگاه فرهنگیان را به عنوان تربیت و تامین کننده معلمان آینده از جایگاه ویژه ای برخوردار برشمرد که رهبر معظم انقلاب نیز همواره بر آن تاکید دارند و افزود: این مهم نیازمند اهتمام ویژه‌ای دولت ومجلس در برنامه هفتم برای حل مشکلات و ارتقا کمی و کیفی آن است. تخصیص اعتبار و سرانه دانشجویی به دانشجومعلمان این دانشگاه، بی شک در رسیدن به معیارها و شاخص های مطلوب می تواند راهگشا باشد و برای برنامه ریزی کوتاه مدت و بلند مدت آموزشی، فرهنگی و پژوهشی بسیار مهم و ضروری است.



وی با بیان اینکه تنها دانشگاهی که رسالت تربیت معلم دارد و می تواند کمبود معلم را جبران کند، از وضعیت مناسبی در کشور برخوردار نیست، اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان نیازمند توسعه همه جانبه است امیدواریم مسئولان با حمایت و آینده نگری در تحقق برنامه ها و پرورش نسلی مومن، پویا، توانمند و خود باور نقشی مؤثر ایفا کنند.



نصیرایی با اشاره به وضعیت نامناسب خوابگاه ها و کمبود فضا برای اسکان در دانشگاه فرهنگیان در کل کشور، گفت: دانشگاه فرهنگیان فضای مناسب و کافی در اختیار ندارد باید در تامین امکانات رفاهی و جایگزینی خوابگاه های کانکسی با واگذاری فضاهای مازاد دانشگاه ها و مراکز آموزشی به این دانشگاه در حل مشکلات و تقویت آن کمک کنیم.



عضو کمسیون فرهنگی مجلس، ادامه داد: تنها دانشگاهی که رسالت تربیت معلم دارد و می تواند کمبود معلم را جبران کند، از وضعیت مناسبی در کشور برخوردار نیست.دانشگاه فرهنگیان نیازمند توسعه همه جانبه است.



وی رشد صحیح نسل‌های آینده ایران را منوط به معلم و دانشگاه تربیت معلم دانست و تصریح کرد: این دانشگاه از کمبود فضا های آموزشی و خوابگاهی رنج می برد و دانشجومعلمان این دانشگاه که عهده دار تاثیر گذارترین و مهمترین شغل یعنی تربیت دانش آموزان و نسل آینده هستند در خوابگاه هایی متراکم و با کمترین امکانات ساکن هستند که اهتمام همه نماینده گان مجلس در تامین و واگذاری فضاهای مازاد و بلااستفاده دولتی در استان ها برای رفع این مشکل را می طلبد. این معلمان هستند که با دادن عزت نفس و خودباوری به دانش آموزان آینده را تضمین می کنند پس باید شان و منزلت آنان دیده شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 371383
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار