خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/01/21 - 16:21
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس مطرح کرد:

ضرورت بهره‌مندی از آموزش‌‎های نوین در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور‌

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به حضور رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای و تبیین برنامه‌ها و اهداف سازمان در سال جدید با رویکرد تحقق شعار سال، گفت: در این نشست اعضای کمیسیون بر ضرورت بهره مندی از آموزش‌‎های نوین و جدید و جبران عقب ماندگی از اسناد بالادستی تأکید کردند.

رضا حاجی پور در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در تشریح دستور کار امروز (یکشنبه 21 فرودین) کمیسیون آموزش، تحقیقات  و فناوری،  اظهار کرد: در بخش نخست نشست امروز کمیسیون گزارش رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در خصوص تبیین برنامه‌ها و اهداف آن سازمان در سال جدید با رویکرد تحقق شعار سال استماع شد و نمایندگان نیز نقطه نظرات خود را بیان کردند.



نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در نشست بر ضرورت توجه به آموزش مهارتی در آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها تأکید و یادآوری شد که در این زمینه از برنامه‌ ریزی‌های اسناد بالادستی به ویژه سند برنامه ششم توسعه عقب ماندگی داریم.



وی اضافه کرد: همچنین در این نشست نمایندگان بر به روزرسانی این مهارت‌ها به آموزش‎‌‌های نوین و جدید به مربیان تأکید و همچنین ضرورت مهارت آموزی عمومی تأکید کردند.



حاجی پور یادآور شد: در بخش دوم نشست امروز نیز گزارش معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص وضعیت آموزش پزشکی کشور استماع و نمایندگان به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.



وی اظهار کرد: در این نشست نیز موضوعاتی از قبیل کمبود نیروی متخصص به ویژه در مناطق محروم مطرح و وزارت بهداشت نیز برنامه‌های خود را برای جبران این کمبودها ارائه کرد.



حاجی پور تصریح کرد: افزایش ظرفیت پزشکی, یکی دیگر از موضوعاتی بود که در این نشست مطرح و معاون آموزشی وزارت بهداشت در این باره عنوان کرد که ما فقط برای جبران کمبود نیروی متخصص در مناطق محروم، بودجه لازم را در اختیار داریم.



سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس یادآور شد: در این نشست همچنین در خصوص استفاده از شرکت‌های دانش بنیان در وزارت بهداشت و تشکیل کمیسیونی در همین ارتباط در این وزارتخانه بحث و بررسی شد./



پایان پیام

  • کد خبر : 339916
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار