خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/08/25 - 20:02
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
آقاتهرانی:

صدا و سیما دانشگاه ارزشمندی که می‌تواند جامعه را به سمت پویایی بکشاند

رئیس کمیسیون فرهنگی در مجلس شورای اسلامی گفت: صدا و سیما دانشگاه ارزشمندی است که می تواند جامعه را به پویایی بکشاند اما در مرحله نخست باید جایگاه خود را بشناسد.

مرتضی آقا تهرانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در مورد جزییات نشست کمیسیون فرهنگی با رییس سازمان و صدا و سیما گفت:در نشستی  که اعضای کمیسیون فرهنگی با جبلی رئیس  این سازمان داشتند، نقاط ضعف و قوت رسانه ملی مطرح شد، از آنجایی که رئیس صدا و سیما توسط مقام معظم رهبری تعیین می‌شود، درخواست‌ها و توقعات نسبت به عملکرد این رسانه پرقدرت افزایش می‌یابد.



نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود:کمترین توقع از رئیس سازمان صدا و سیما برآورده شدن خواسته های مقام ولایت است. امیدوارم در آینده شاهد رویکردهای مثبتی از طرف این رسانه مردمی باشیم.



وی ادامه داد: صدا و سیما در حوزه کمی و کیفی اخبار به سمت تحول عمومی پیشرفته است بر همین اساس باید در پخش اخبار اعتماد مردمی را کسب کند، در این بین موضوع و محتوای برنامه‌های رادیویی، کیفیت سریال‌ها و نمایش‌های خانگی مطرح شد و مقرر شد این سازمان تمام تلاش خود را در جهت رضایت مخاطبان در این مهم داشته باشد.



آقاتهرانی یادآور شد: مسئله بودجه در صدا و سیما بسیار حائز اهمیت است، در سال گذشته اعضای کمیسیون تلفیق ردیف اعتبارات مشخصی برای فرهنگ و هنر به ویژه سازمان صدا و سیما در نظر گرفتند، امسال هم مجلس تمام تلاش خود را می‌کند این ردیف بودجه ای برای رسانه ملی در نظر گرفته شود، تبلیغات وپیام‌های بازرگانی از جمله موضوعاتی بود که با جبلی مطرح شد.



صدا و سیما باید از کرختی و کسالت بیرون بیاید



نماینده مردم در مجلس یازدهم یادآور شد: سازمان صدا و سیما پرجمعیت ترین رسانه کشور است که باید چابک شود و از حالت کرختی و کسالت بیرون بیایید، از طرفی سروسامان دادن و تامین خواسته های کارمندان و کارکنان آن نیازمند به هزینه است، صدا و سیما باید بر حسب اهداف و آرمان‌های انقلابی الگو پذیر باشد.



آقاتهرانی با اشاره به نقش رسانه ملی گفت: صدا و سیما دانشگاه ارزشمندی است که می‌تواند جامعه را به پویایی بکشاند اما در مرحله نخست باید جایگاه خود را بشناسد و در مرحله بعدی به اهدافی که در نظر گرفته برسد. توجه به اسناد بالادستی و تولید برنامه ها با عنایت و توجه به بیانیه گام دوم انقلاب و کادرسازی برای بخش‌های مختلف به ویژه در حوزه مدیریتی می‌تواند زمینه پیشرفت رسانه ملی را فراهم کند.



رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: بحث عدالت و پیوست فرهنگی از جمله موضوعات مهمی است که باید در دستور کار رسانه ملی قرار بگیرد که در این راستا کمیسیون آمادگی کامل دارد تا از هر لحاظ این سازمان را همراهی کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 331446
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار