خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/01/16 - 14:01
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
عضو کمیسیون آموزش مجلس:

شکایت سازمان برنامه از رئیس کمیسیون آموزش فرار رو به جلو است

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با بیان اینکه قصور سازمان برنامه در تأخیر در پرداخت حقوق اسفندماه معلمان بر توضیحات ارائه شده در جلسه کمیسیون آموزش و صحن علنی مجلس کاملاً محرز است، این شکایت را به نوعی فرار رو به جلو دانست.

حسین حق وردی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به شکایت سازمان برنامه و بودجه از رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، این شکایت را نوعی فرار رو به جلوی سازمان برنامه و بودجه دانست و گفت: نماینده مجلس در اظهار نظر در خصوص تمامی مسائل کشور آزاد بوده و کسی نمی‌تواند نماینده را محدود یا تهدید کند.



نماینده مردم شهریار و قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اظهارات رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس بر اساس نتایج جلسه با مسئولان سازمان برنامه و بودجه و وزارت آموزش و پرورش بود، افزود: متأسفانه عملکرد این سازمان موجب شد که معلم اولین حاصل دسترنج خود در شب عید را دریافت نکند.



وی ادامه داد: بسیاری از معلمان در شب عید با این امید که واریزی خواهند داشت به سفر رفته بودند و قصور سازمان برنامه در این حوزه کاملا واضح است. چرا همین تدبیری که در ایام تعطیلات نوروز صورت گرفت، پیش از شروع سال جدید اتخاذ نشد تا اینچنین کام معلمان تلخ نشود.



حق وردی با بیان اینکه سازمان برنامه و بودجه وارد یک لج و لجبازی با آموزش و پرورش شده بود، اضافه کرد: وزارت آموزش و پرورش نیز در این قضیه مظلوم واقع شد چراکه نمی‌خواست از حق معلمان کوتاه بیاید.



عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با تأکید بر اینکه جایی برای شکایت وجود ندارد، گفت: اظهارات آقای منادی برآورد نظرات مطرح شده در کمیسیون آموزش بوده است و سئوال این است چرا رئیس سازمان برنامه و بودجه خود در جلسات کمیسیون آموزش و صحن مجلس برای پاسخگویی به نمایندگان و مردم حاضر نشد.



وی یادآور شد: سازمان برنامه نه تنها در خصوص پرداخت حقوق شب عید بلکه در خصوص پرداخت اضافه کاری معلمان نیز تأخیر داشت در حالیکه در قانون بودجه قید شده بود، اضافه کاری و حق التدریس معلمان باید به صورت ماهانه پرداخت شود، این ارقام نیز بعد از 6 ماه تأخیر پرداخت شد. سازمان برنامه در قبال کدام وزارتخانه دیگر چنین برخوردی داشته است؟ در این موضوع که دیگر آموزش و پرورش نقشی نداشته و تمام ماجرا معطوف به خواهید /



پایان پیام

  • کد خبر : 359565
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم