خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/02/31 - 17:07
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه
سرویس : فرهنگی
محمدبیگی:

شهادت آیت الله رئیسی یاد و خاطره شهید رجایی را برای ما زنده کرد

نماینده مردم قزوین، آبیک، البرز در مجلس شورای اسلامی اخلاص، خدا محوری و ولایت مداری را از ویژگی بارز آیت الله رئیسی دانست و گفت: برای بنده که اصالتا اهل قزوین هستم، داغ شهید رجایی بسیار سنگین بود و آن را در دل دارم و امروز شهادت آیت الله رئیسی یاد و خاطره شهید رجایی را برای ما زنده کرد.

محمدبیگی

فاطمه محمدبیگی در گفت‌ و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ضمن تسلیت به مناسبت شهادت جانسوز آیت الله رئیسی، رئیس جمهور و امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه که عزت کرامت و استقلال را همواره برای ایران و ایرانی به ارمغان آورد،گفت: آیت الله رئیسی سید خدمت و شهید مظلوم بود و امیرعبداللهیان امید ملت‌های مظلوم جهان بودند که شهادت ایشان و همراهان آنان از جمله آیت الله آل هاشم که بسیار مردی فقیه و ولایتمدار بودند و به آرزوی دیرینه خود رسیدند که به عنوان سومین شهید امام جمعه تبریز در تاریخ ثبت شد را تسلیت عرض می‌کنم.

نماینده مردم قزوین، آبیک، البرز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آیت الله رئیسی انسانی عدالتخواه بودند، افزود: آیت الله رئیسی انسانی عدالت خواه و مبارز طلب در فساد و ظلم در دستگاه قضایی شناخته شده بود؛ همواره حتی در آستان قدس حامی گروه‌های جهادی و حرکت‌های مردمی بودند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: ایشان اولین بار با تدبیری که به خرج دادند آستان قدس رضوی را به عنوان حامی گروه‌های جهادی به عرصه آوردند و منشا تقویت حرکت های جهادی، بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی با حضور جوانان بودند.

 نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آیت‌الله رئیسی به شدت اهل حمایت از جوانان و فعالیت در حوزه محرومیت زدایی و جهادگران امید بودند، اظهار داشت:  از زمانی که کاندیدای ریاست جمهوری در  دولت سیزدهم شدند، بنده این توفیق را داشتم که در هر دو دوره مسئول تبلیغات ستاد ریاست جمهوری ایشان در ستاد استانی سلامت در سال   ۹۶ و همچنین در حوزه سال ۱۴۰۰ به عنوان مسئول کشوری سلامت بانوان فعالیت داشته باشم.

نماینده مردم در مجلس یازدهم اخلاص، خدامحوری و ولایت مداری را از ویژگی بارز آیت الله رئیسی دانست و اظهار داشت: اگر امری را رهبر معظم رهبری می‌فرمودند، بلافاصله به تبعیت از رهبر انقلاب اقدام به تصمیم گیری برای اجرای این موضوع داشتند که بنده همیشه به این موضوع غبطه می‌خوردم.

محمدبیگی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در ستاد انتخاباتی رئیس جمهور، اظهار داشت: در بحث رقابت‌های انتخاباتی موضوعاتی مطرح می‌شد که با مناعت طبع، بزرگی، عظمت شخصی و نوعی مفارقت از دنیا فاصله داشته و اصلاً حاضر نبودند تا بسیاری از مسائلی که به نفع ایشان  بود را به دلیل مصالح و رعایت حال دیگران مطرح کنند.

منتخب مردم در مجلس دوازدهم با بیان اینکه آیت‌الله رئیسی به هیچ عنوان حاضر نبودند تا حق الناس بر گردن داشته باشند، تصریح کرد: امیدوارم شیوه، رفتار مردمی، مظلومیت و فارغ بودن ایشان از حواشی دنیا، مسئولیت‌ها و جاه و مقام برای همه مسئولان یک الگوی بزرگ باشد، برای بنده که اصالتا اهل قزوین هستم و داغ رئیس جمهور شهید رجایی که بسیار سنگین بود، را در دل دارم، شهادت آیت الله رئیسی یاد و خاطره شهید رجایی را برای ما زنده کرد. ما پرچم رئیس جمهور شهید را از شهر قزوین و آستان حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در روز ولادت هشتمین اختر تابناک ولایت و امامت هدیه می‌کنیم به خادم آستان مقدس رضوی و دومین رئیس جمهور شهید را از شهر مشهد مقدس راهی بهشت می‌کنیم.

محمدبیگی با بیان اینکه ایت الله رئیسی برای همه ما اسوه اخلاق  و خدمت به مردم بودند، خاطرنشان کرد: این مرد بزرگ الگوی بزرگ شهید خدمت برای همه مسئولان هستند و امیدوارم خداوند متعال به خانواده، همسر گرامی ایشان، حضرت آیت الله علم الهدی و مردم مشهد و همه مردم و مسلمانان و آزادی خواهان جهان که اولین بار قرآن کریم را به دست گرفتند و در سازمان ملل به اهتزاز درآوردند صبر عنایت بفرمایند. 

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین تاکید کرد: مطمئنم که شهادت ایشان نه تنها منجر به اختلال در امور مملکت نخواهد شد بلکه به عنوان یک نماینده و سیاست گذار این را عرض می‌کنم که مردم عزیز ما مطمئن باشند که ما راه این شهید عزیز را ادامه خواهیم داد و هیچ اختلالی در حکومت و مجلس و دولت رخ نخواهد داد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید عزم خود را جزم کرده تا راه این شهید را ادامه دهیم؛ یادآور شد: با شهادت این شهید راه ایشان را بیش از گذشته با اراده‌ای پولادین و با عزمی راسخ‌تر از گذشته ادامه می دهیم، بر اساس اصل ۱۳۱ قانون اساسی مراحل انتخابات ریاست جمهوری آینده اجرا خواهد شد؛  مجلس تکالیف خود را در این عرصه با جدیت دنبال خواهد کرد فردا نیز جلسه علنی مجلس با استحکام برگزار می‌شود و هیچ خللی را در اقدامات خود وارد نخواهیم کرد

این نماینده مردم درمجلس یازدهم ادامه داد: حادثه شهادت امیر عبدالهیان وزیر خارجه داغ سنگینی بر دل مردم ایران است، ایشان به تقویت محور مقاومت بسیار تاکید داشتند . شهید امیر عبداللهیان نیز در کنار تقویت گروه های جهادی در  دیدار با مقامات محور مقاومت به تقویت استقلال بسیار سفارش داشتند. نکته سنجی، ولایت مداری از ویژگی این مرد میدان‌های رزم و جهاد بود.

محمدبیگی ادامه داد: شهید امیر عبداللهیان تمام آرمان‌های انقلاب را برای ایستادگی در مقابل استکبار جهانی شناخته بودند،با حضور ایشان در دولت ارتباطات به شکل ارتباطات پارلمانی شکل گرفت.

 وی با بیان اینکه طعم شیرین شهادت بهترین هدیه امام رضا(ع) به این مقام مسئول بود، اظهار داشت: به وجود این برادر شهید عرصه دیپلماسی عزت و اقتدار امیرعبداللهیان به عنوان وزیر امور خارجه افتخارمی‌کردیم و ایشان جزو کسانی بودند که لایق رسیدن مقام شهادت هستند؛ ما هم به عنوان مسئولان  هم قسم می‌شویم که راه این عزیزان را ادامه دهیم./

پایان پیام

  • کد خبر : 378776
کلمات کلیدی
محبوبه اشرفی پیمان
خبرنگار

محبوبه اشرفی پیمان

آخرین اخبار