خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/10/19 - 07:47
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
وحیدی تشریح کرد:

شرایط راه انداری سازمان توسعه و سرمایه گذاری در مراکز آموزشی چیست؟

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به مصوبه مجلس در خصوص راه اندازی سازمان توسعه و سرمایه گذاری وابسته به مراکز آموزشی، گفت: این سازمان‌ها در راستای تحقق و توسعه اهداف و ماموریت های علمی، آموزشی و پژوهشی از طریق توسعه منابع مالی و مدیریت متمرکز و یکپارچه تشکیل می‌شود.

محمد وحیدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به رأی مثبت نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز چهارشنبه ۱۵ دی ماه ۱۴۰۰ به تأسیس سازمان توسعه و سرمایه‌گذاری وابسته به هیات امنای دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی و پژوهشی، جهاد دانشگاهی و پارک های علم و فناوری، عنوان کرد: ماده 14 این طرح در جریان بررسی گزارش شور دوم کمیسیون آموزش در خصوص طرح جهش تولید دانش بنیان با اکثریت رای نمایندگان مجلس شورای اسلامی مورد موافقت قرار گرفت.



نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی در مجلس افزود: در ماده 14 این طرح ‌به هیات امنای دانشگاه‌ها، موسسات آموزشی و پژوهشی، جهاددانشگاهی و پارک های علم و فناوری اجازه داده می شود تا در راستای تحقق و توسعه اهداف و ماموریت های علمی، آموزشی و پژوهشی از طریق توسعه منابع مالی و مدیریت متمرکز و یکپارچه سرمایه گذاری ها، دارایی ها، اموال و موقوفات با رعایت موازین شرعی، «سازمان توسعه و سرمایه گذاری» وابسته به خود را تأسیس کند.



وحیدی ادامه داد: در تبصره 1 این ماده، ‌سازمان توسعه و سرمایه گذاری با تصویب هیات امناء و زیر نظر روسای دانشگاه ها، موسسات پژوهشی، جهاددانشگاهی و پارک های علم و فناوری فعالیت می کند و 100 درصد مالکیت آن متعلق به آن دانشگاه، موسسه پژوهشی، جهاد دانشگاهی و پارک علم و فناوری است.



وی یادآور شد: همچنین در تبصره 2 این ماده نیز درآمد سازمان توسعه و سرمایه گذاری منحصراً در راستای تحقق اهداف آن دانشگاه، موسسه پژوهشی، جهاددانشگاهی و پارک علم و فناوری صرف خواهد شد.



وحیدی تأکید کرد: تبصره 3 نیز می افزاید که اساسنامه این سازمان شامل ارکان، وظایف، اختیارات، نحوه فعالیت، مدیریت و نظارت در چهارچوب این قانون، حداکثر ظرف سه ماه از تاریخ ابلاغ این قانون توسط وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری می بایست تهیه شود و به تصویب هیات محترم وزیران برسد./



پایان پیام

  • کد خبر : 335250
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار