خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/10/18 - 15:59
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
منادی سفیدان:

سهم ورزش دانش‌آموزی از اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده احیا شد

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به مخالفت صورت گرفته با مصوبه دولت مبنی بر کاهش سهم ورزش دانش آموزی از محل اعتبارات 0.27 درصد موضوع 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده، از احیای این بند بودجه‌ای با پیگیری‌های صورت گرفته در کمیسیون تلفیق خبر داد.

علیرضا منادی سفیدان  در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به بررسی لایحه بودجه 1403 در کمیسیون تلفیق بودجه، عنوان کرد: یکی از موضوعاتی که در کمیسیون تلفیق مورد اعتراض کمیسیون آموزش بود، مسئله کاهش سهم آموزش و پرورش از 0.27 درصد مالیات بر ارزش افزوده بود.



نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس پیشنهاد دولت از موضوع اعتبارات 0.27 درصد متعلق به 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده، سهم وزارت آموزش و پرورش عملا از 40 درصد به 12 درصد کاهش پیدا کرده بود که با مخالفت و پیشنهاد کمیسیون آموزش این مصوبه اصلاح شد.



عضو کمیسیون تلفیق بودجه ادامه داد: پیشنهاد ما به عنوان کمیسیون آموزش این بود که این بند از لایحه دولت به همان چیزی که در برنامه هفتم توسعه وجود دارد، برگردد و اصلاح شود.



منادی سفیدان تصریح کرد: نهایتا با رأی اعضای کمیسیون تلفیق مصوبه مذکور به این شرح اصلاح شد؛ در جهت ساماندهی امور جوانان و ترویج و ترمیم فعالیت بدنی و همگانی شدن ورزش اعتبارات موضوع ۲۷ درصد از ۹ درصد تعرفه مالیات به ارزش افزوده موضوع ماده الحاقی ۲ قانون برنامه هفتم توسعه،  به طور مستقیم از خزانه به نسبت ۶۰ درصد به وزارت ورزش و جوانان،  ۴۰ درصد به وزارت آموزش و پرورش پرداخت می‌شود. اعتبار موضوع این بند به صورت ۱۰۰ تخصیص یافته تلقی می‌شود.



رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:  بنابراین سهم ورزش دانش آموزی با پیگیری‌های صورت گرفته احیا شد و انتظار داریم در این زمینه اقدامات لازم برای توسعه ورزش دانش آموزی برنامه ریزی و اجرایی شود.



لازم به ذکر است، این مصوبه برای تبدیل شدن به قانون باید در صحن علنی مجلس تصویب و مورد تأیید شورای نگهبان نیز قرار گیرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 374283
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار