خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/03/30 - 10:13
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : فرهنگی
هشدار یوسفی در مورد کلاس های غیر مقاوم در کشور:

سه میلیون دانش آموز در معرض خطر قرار دارند/ تکمیل پروژه‌ها و طرح‌های نیمه تمام آموزشی مورد توجه مجلس است

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خروجی مدارس کشور به نیروی انسانی فرهیخته و باسواد ختم می‌شود، گفت: توسعه هر کشوری از طریق آموزش آن عبور می‌کند، توجه به حوزه آموزش بی تردید توسعه یافتگی را در کشور به همراه خواهد داشت، برای این مهم باید زمینه سازی‌ برای اجرای درست رتبه بندی معلمان تا معیشت آنها، تکمیل پروژه‌ها و طرح‌های نیمه تمام آموزشی را مد نظر قرار داد.

مجتبی یوسفی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد طرح‌ها و پروژه‌های آموزشی نیمه تمام، گفت: به برکت نظام جمهوری اسلامی و دولت شهید آیت الله رئیسی اقدامات مناسبی در حوزه آموزش صورت گرفته است به گونه‌ای که در مناطق دور افتاده کشور مدارس و کلاس‌های درس برای آموزش احداث شده است اما با تمام تلاش‌های صورت گرفته حدود ۱۰۰ هزار کلاس درس تخریبی داریم که این تعداد نگرانی‌هایی را به دنبال دارد.

 نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بخشی از پروژه‌های نیمه تمام در قالب تکمیل مدارس دیده شده‌اند، افزود: حدود ۱۰۰ هزار کلاس درس نیازمند مقاوم سازی هستند و ۳ میلیون دانش آموز نیز در معرض خطر قرار دارند که در برنامه هفتم توسعه؛ دولت مکلف است ۲ دهم واحد درصد از ۹ درصد ارزش افزوده را جهت تخریب، بازسازی، مقاوم سازی و تجهیزات مدارس دولت آموزش و پرورش به سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور و دانشگاه فرهنگیان، شهید رجایی و فنی و حرفه‌ای اختصاص دهد، البته این موضوع متاسفانه در سال نخست اجرایی نمی‌شود.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هر میزان در حوزه آموزش و پرورش هزینه شود به نوعی سرمایه گذاری است، اظهار داشت: تکمیل پروژه‌های نیمه تمام آموزشی، ساخت و نوسازی مدارس فرسوده، توجه به معیشت معلمان چه شاغل چه بازنشسته، توجه به مسکن معلمان و فرهنگیان، امنیت شغلی آنها و… زمینه آموزش و تحقیق در کشور را فراهم می‌کند.

یوسفی با بیان اینکه خروجی مدارس کشور به نیروی انسانی فرهیخته و باسواد ختم می‌شود، اظهار داشت: توسعه هر کشوری از طریق مدارس آن عبور می‌کند، توجه به حوزه آموزش بی تردید توسعه یافتگی را در کشور به همراه خواهد داشت، برای این مهم باید زمینه سازی‌ برای اجرای درست رتبه بندی معلمان تا معیشت آنها، تکمیل پروژه‌ها و طرح‌های نیمه تمام آموزشی را مد نظر قرار داد.

نماینده مردم در مجلس دوازدهم با بیان اینکه بی توجهی به پروژه‌های نیمه تمام تبعات گرانی به دنبال خواهد داشت، یادآور شد: رهاسازی پروژه‌های نیمه تمام دو حالت را رقم می‌زند، نخست حضور معلمان و دانش آموزان در این مدارس به جهت روحی و آرامش باید بررسی شود که بسیار تاثیر گذار و متفاوت خواهد بود، از طرفی توجه داشته باشیم امروز جهان به سمت هوش مصنوعی پیش می‌رود مدارس کشور نباید از این قافله عقب بمانند.

یوسفی با بیان اینکه در ایام کرونا معلمان باسوادی به واسطه اپیدمی کووید۱۹ جان خود را از دست دادند که جبران آن برای آموزش و پرورش کشور بسیار سخت بوده و هست، خاطرنشان کرد: توسعه کشور از مسیر آموزش می‌گذرد بر همین اساس در کنار تکمیل پروژه‌های نیمه تمام آموزشی باید آشنایی با هوش مصنوعی در دستور کار قرار بگیرد و از همه مهمتر باید به سمت عدالت آموزشی حرکت کنیم، چرا دانش آموزی در مرکز کشور بهترین خدمات آموزشی دریافت می‌کند و دانش آموزان استان‌های کم برخودار از حداقل‌هایی همچون مکان آموزشی مناسب هم بی‌بهره هستند، عدم تکمیل پروژه‌های نیمه تمام یادآور خاطرات آتش سوزی بخاری‌های نفتی را زنده می‌کند که بی تردید در بلاهای طبیعی این خاطرات بیشتر می‌شود./

پایان پیام 

 

 

  • کد خبر : 379772
کلمات کلیدی
محبوبه اشرفی پیمان
خبرنگار

محبوبه اشرفی پیمان

آخرین اخبار