خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/10/05 - 14:28
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
زاهدى؛

سند تحول بنیادین آموزش و پرورش امسال هم بدون بودجه ماند

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، از بی عملی وزارت آموزش و پرورش در اجرای سند تحول بنیادین انتقاد و تصریح کرد: متأسفانه به جای اجرای سند بنیادین برخی به اجرای به دنبال اجرای سند 2030 هستند.

محمدمهدی زاهدی در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خان ملت  با اشاره به اینکه برای اجرای سند تحول بنیادین ردیف‌های مشخصی در بودجه 1400 قید نشده است، یادآور شد: بیش از ۹ سال از ابلاغ سند تحول بنیادین آموزش و پرورش می گذرد و اقدام مؤثری توسط آموزش و پرورش برای اجرای آن انجام نشده است و در بودجه امسال نیز توجهی به آن نشده است.



نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، اجرای سند بومی تحول را یکی از ضروریات حوزه آموزش و پرورش دانست و افزود: نباید در اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و تنظیم زیرنظام‌های آن تعلل کرد.



وی تصریح کرد: متأسفانه برخی مصرند به اجرای سند ۲۰۳۰ و در بودجه ۱۴۰۰ هم  اعتباری برای آن بند در نظر گرفتند که البته در کمیسیون آموزش حذف شد و اجازه نخواهیم داد الگوهای غربی در مدارس کشور پیاده سازی شود.



زاهدی درباره اجرای نظام رتبه بندی نیز گفت: اجرای رتبه بندی معلمان تا پیش از ارائه لایحه آن به مجلس محقق نمی‌شود و ارائه این لایحه به مجلس نیز همچنان در بلاتکلیفی قرار دارد.



عضو کمیسیون تلفیق بودجه، اختصاص ردیف‌های جزئی در بودجه برای اجرای رتبه بندی معلمان را ناکافی دانست و تصریح کرد: تا زمانی که لایحه رتبه بندی ارائه نشود، نمی‌توان نسبت به اجرای کامل آن خوشبین بود./



پایان پیام

  • کد خبر : 310737
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار