خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/06/27 - 13:48
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش مجلس پاسخ داد:

سرنوشت طرح یک فوریتی اصلاح قانون کنکور چه می‌شود؟

عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب بررسی اولویت‌دار طرح اصلاح قانون سنجش و پذیرش دانشجو در صحن مجلس، از ادامه بررسی این طرح مهم در نشست بعدی صحن علنی مجلس خبر داد و گفت: این طرح باید پیش از ورود به برنامه هفتم توسعه در صحن مجلس بررسی و تعیین تکلیف شود و مهم‌ترین محور آن نیز تبدیل تأثیر قطعی معدل در کنکور به تأثیر مثبت است.

شیوا قاسمی پور در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به تصویب بررسی اولویت‌دار طرح اصلاح قانون سنجش و پذیرش دانشجو در صحن مجلس، عنوان کرد: امروز مجلس یازدهم کار مهمی را صورت داد و با وجود طرح‌های متعدد یک فوریتی و حتی دو فوریتی از ظرفیت تبصره یک ماده 100 آیین نامه داخلی استفاده و با جمع آوری بیش از 50 امضا به بررسی خارج از نوبت طرح اصلاح قانون سنجش و پذیرش دانشجو رأی مثبت داد.



نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به اینکه عنوان می‌شد با تعداد بالای طرح‌های یک فوریتی و دو فوریتی این طرح به مجلس یازدهم نمی‌رسد، مجلس تلاش کرد تا این طرح تا پیش از شروع سال تحصیلی نسبت به این طرح تعیین تکلیف کند.



وی افزود: در حال حاضر یک موافق و یک مخالف در خصوص کلیات طرح اظهار نظر کرده و دو موافق و دو مخالف دیگر باید به همراه نماینده دولت و نماینده کمیسیون آموزش در مورد این طرح اظهار نظر کنند و نهایتا در خصوص این طرح رأی گیری صورت گیرد.



تأثیر قطعی معدل باید به تأثیر مثبت تبدیل شود



قاسمی پور تصریح کرد: اصلی‌ترین هدف این طرح تبدیل تأثیر قطعی معدل به تأثیر مثبت و واگذاری آن به شورای سنجش و پذیرش دانشجو است. ضمن اینکه مجلس باید در این رابطه قانونگذاری کند نه شورای عالی انقلاب فرهنگی؛ لذا اجرای مصوبه شورا که در تضاد با عدالت است نباید ادامه پیدا کند.



عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بنابراین به دنبال این هستیم که عدالت آموزشی در کشور پیاده شود و فرزندان مناطق محروم نیز بتوانند در یک فرصت برابر امکان حضور در دانشگاه های برتر را داشته باشند./



پایان پیام

  • کد خبر : 368310
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار