خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/12/20 - 11:34
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
وحیدی با اشاره به مصوبه مجلس در لایحه بودجه 1402:

سرانه دانش آموزی در سال آینده بدون کسر هرگونه وجهی به حساب مدارس واریز می‌شود

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به مصوبه صحن علنی مجلس در جریان بررسی لایحه بودجه 1402، گفت: با تأیید این مصوبه از جانب شورای نگهبان، سرانه دانش آموزی در سال آینده بدون کسر هرگونه وجهی به حساب مدارس واریز می‌شود که کمک قابل توجهی به مدارس سراسر کشور خواهد بود.

محمد وحیدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت با اشاره به تصویب پیشنهاد خود در تبصره 9 لایحه بودجه 1402 در خصوص سرانه مدارس، عنوان کرد: با تصویب این مصوبه، وزارت آموزش و پرورش مکلف است اعتبارات مربوط به تأمین سرانه دانش آموزی را بدون کسر هرگونه وجهی به حساب مدارس سراسر کشور واریز کند.



نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طی 10 سال گذشته سرانه مدارس نسبت به رشد بودجه افزایش قابل توجهی نداشته است، افزود: از سوی دیگر دولت و وزارت آموزش و پرورش هیچگاه تکلیفی نداشته که سرانه مدارس را مستقیماً به مدارس بپردازد و همین مسئله موجب کسری در پرداخت سرانه مدارس می‌شد.



وی تصریح کرد: به همین دلیل مدارس طی سالیان گذشته، همواره با کسری بودجه مواجه بودند لذا با همین استدلال مجلس به این پیشنهاد در تبصره 9 لایحه بودجه 1402 رأی بالایی داد.



عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1402 در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: همچنین با مصوبه مجلس، سرانه مدارس که همواره با تأخیر به مدارس پرداخت می‌شد، به موقع به حساب مدارس واریز می‌شود تا از این طریق نیز مجلس کمکی به مدارس سراسر کشور داشته باشد.



عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس یادآور شد: اولیایی که در مشارکت مدرسه کمک مالی می‌کنند نیز باید بدانند که با این مصوبه مجلس، دولت موظف به پرداخت به موقع سهم خود در قبال سرانه مدارس  شده و می‌توانند با دلگرمی و مطالبه گری بیشتری کمک به مدارس داشته باشند./



پایان پیام

  • کد خبر : 358648
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم