خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/05/09 - 16:50
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
احمد نادری:

سازمان سنجش به بازوی بازاریابی مؤسسات خصوصی تبدیل شده است

نائب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح تحقیق و تفحص از سازمان سنجش آموزش کشور، عنوان کرد: این طرح با هدف صیانت از منابع بیت‎المال و حقوق مردم شریف ایران که دریافت‎کنندگان خدمات این سازمان هستند در جریان است چراکه متأسفانه سازمان سنجش در سالیان اخیر تبدیل به بازوی بازاریابی موسسات خصوصی و محلی برای رانت‎خواری‎ها و ویژه‎خواری‎های برخی افراد شده است.

احمد نادری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره طرح تحقیق و تفحص از سازمان سنجش آموزش کشور، عنوان کرد: طرح تحقیق و تفحص از سازمان سنجش آموزش کشور که متأسفانه در سالیان اخیر تبدیل به بازوی بازاریابی موسسات خصوصی و محلی برای رانتخواریها و ویژهخواریهای برخی افراد شده بود، با هدف صیانت از منابع بیتالمال و حقوق مردم شریف ایران که دریافتکنندگان خدمات این سازمان هستند، صورت پذیرفت.



نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سال‌ها است، شرکت در کنکور و حضور در یک رقابت سالم برای دانشآموزان، دانشجویان و داوطلبان و خانواده آنها که بعضاً در این مسیر هزینههای روحی و مادی فراوانی را به جان خریدهاند، به دلیل وجود نقاط پنهان و گردانندگان پشت صحنه و سوءعملکرد برخی دستگاهها از جمله این سازمان، اکنون تبدیل به یک معضل اجتماعی شده که تماماً زاییده سوءمدیریت و زیاده طلبی برخی افراد است و منجر به بی عدالتی و حیف و میل منابع و سرمایههای ملی شده است.



وی افزود: بر همین اساس، همت بر آن شد که جعبه سیاه آموزش عالی، در گام اول مورد هدف قرار گیرد و تحقیق و تفحص از سازمان سنجش به منظور ایجاد شفافیت و ترمیم بستر عدالت کلید خورد.



نادری تصریح کرد: به یاری خداوند در گام بعدی با ورود به ارکان آموزش و پرورش در ارتباط با این موضوع، منظومه دیگری از اختاپوس کنکور را در کنار سایر موضوعات و معضلات دیگر نظیر بازار مدارک علمی جعلی، در دستور کار خواهیم داشت و در راه اصلاح این چرخه معیوب قدم بر خواهیم داشت.



نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس افزود: امیدوارم این حرکت سرآغازی بر پایان نگاه سوداگرانه و منفعتطلبانه به تعلیم و تربیت و همچنین سرمشقی برای مدیران بیثمر که محل خدمت خود را ملک و ملک شخصی میدانند و اعتقادی به شفافیت و پاسخگویی ندارند، باشد./



پایان پیام

  • کد خبر : 324074
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار