خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/08/11 - 14:02
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
سرویس : فرهنگی
در اختتامیه نمایشگاه سریال سلمان فارسی مطرح شد؛

ساخت سریال‌های الف ویژه همچون سلمان فارسی در تاریخ ماندگار می‌شود

اختتامیه نمایشگاه سریال سلمان فارسی با حضور جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در محل نمایشگاه دائمی خانه ملت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، اختتامیه نمایشگاه سریال سلمان فارسی پیش از ظهر امروز (چهارشنبه 11 آبان ماه) با حضور جمعی از نمایندگان  مجلس شورای اسلامی در محل نمایشگاه دائمی خانه ملت برگزار شد.



در حاشیه بازدید از این نمایشگاه محمد خدابخشی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، حمایت از سریال های فاخر را از وظایف مجلس دانست و گفت: در بودجه 1401 اعتبارات مناسبی برای ساخت سریال های فاخر و الف ویژه در نظر گرفته شده است، انتظار داریم این سریال هر چه سریعتر به مرحله پایانی کار برسد؛ ساخت سریال سلمان فارسی سال 1405 به پایان می رسد، امیدواریم از این زمان مشخص شده، زودتر ساخت این سریال به اتمام برسد.



مجید انصاری عضو کمیسیون اجتماعی نیز در بازدید از مراسم اختتامیه نمایشگاه سریال سلمان فارسی گفت: ساخت سریال فاخر برای صداوسیما بسیار هزینه بردار است، این سریال ها با معرفی فرهنگ و تمدن ایرانی می تواند تاریخ کشورمان را به منصه ظهور برسانند. سریال سلمان فارسی پیوند میان عقاید دینی و ملی ما محسوب می شود و ساخت چنین سریال هایی می تواند در تاریخ ماندگار شود.



نماینده ممسنی و رستم در مجلس یازدهم در ادامه یادآور شد: حمایت از هنرمندانی همچون داوود میرباقری با پرونده درخشانی که در ساخت سریال های فاخر دارد، می تواند انگیزه لازم را برای سایر هنرمندان زنده نگه دارد. ساخت این سریال می تواند نقطه عطفی در تاریخ فیلم و سریال ایرانی باشد.



عبدالعلی رحیمی مظفری عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی نیز در مراسم اختتامیه نمایشگاه سریال سلمان فارسی یادآور شد: تولیدات در ساخت حوزه های هنری بسیار زیاد است، اما ساخت سریال های فاخر که می توانند در تاریخ ماندگار شوند، بسیار کم است، بدین ترتیب ساخت چنین سریال هایی بی تردید در روحیه مردم تاثیر مثبت خواهد گذاشت. با توجه به منابع کمی که در ساخت آثار تاریخی و فرهنگی وجود دارد، نیازمند اقدامات ویژه ای در راستای حمایت از ساخت چنین سریال هایی هستیم.



وی تصریح کرد: برای بالا بردن کیفیت کار در ساخت چنین سریال هایی نیازمند هزینه زیادی هستیم، البته در نظر داشته باشید این هزینه‌ها همان سرمایه گذاری است که در تاریخ و تمدن می تواند ماندگار باشد. در مجلس تلاش می‌کنیم در برنامه توسعه هفتم مسیرهای حمایتی از سازمان صداوسیما را بیش از قبل پررنگ کنیم.



 











سریال سلمان فارسی


 



محمدرضا مبلغی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس نیز ضمن بازدید از این نمایشگاه در گفت و گو با خبرگزاری خانه ملت اظهار کرد: تلویزیون همیشه نگاه ویژه ای برای ساخت و تولید سریال ها داشته است، قاعدتاً سریال های الف ویژه با داشتن لوکیشن ها و دکورهای ویژه هزینه زیادی را می طلبد. اعضای کمیسیون فرهنگی در هنگام تصویب بودجه سالانه اعتبارات ویژه ای را برای این مهم در نظر می گیرند.



وی ادامه داد: سریال سلمان فارسی ضرورتی اجتناب ناپذیر است که نگاه ملی و اسلامی را در دوران گام دوم انقلاب در عرصه داخلی و جهانی پررنگ می کند. به تصویر کشیدن تاریخ ایران در قالب سریال های تلویزیونی نشان می دهد که ایران اسلامی دارای تمدنی غنی و کهن است.



احسان ناظم بکایی مدیر روابط عمومی سریال سلمان فارسی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت گفت: این نمایشگاه در بخش‌های مختلف با همکاری سازمان صداوسیما و معاونت امور مجلس در عرض 4 روز از 8 الی 11 آبان ماه برگزار شد. حدود 10 مانکن، 40 قاب عکس و ده‌ها وسیله از شهرک سینمایی غزالی برای برگزاری این نمایشگاه به محل نمایشگاه خانه ملت انتقال دادیم. تاکنون استقبال خوبی از سوی نمایندگان و کارکنان مجلس شورای اسلامی صورت گرفته است.



وی ادامه داد: سریال سلمان فارسی بزرگترین اثر ساخته شده تاریخ سینمای ایران است که ساخت آن از اواخر سال 1398 آغاز شده و تاکنون حدود 40 درصد ساخت آن پیش رفته و 60 درصد کار باقی مانده است.



ناظم بکایی شرایط کرونایی را دلیل تاخیر ساخت این سریال عنوان کرد و گفت: با توجه به شرایط کرونایی و وضعیت نامناسب اقتصادی، ساخت این سریال تاکنون به تعویق افتاده بود، اما با تلاش های صورت گرفته شاهد ساخت ادامه آن هستیم.



مدیر روابط عمومی سریال سلمان فارسی با اشاره به جزئیات این سریال یادآور شد: سریال مذکور در رابطه با یار ایرانی پیامبر (ص) یعنی سلمان فارسی است، در این سریال روحیه حقیقت طلبی ایرانیان را در معرض نمایش می گذارد. نگاه فاخر، تمدنی و ادیان ساز در ایران کهن با ساخت این سریال در معرض نمایش گذاشته می شود.



وی در ادامه یادآور شد: در ساخت این سریال از بازیگران خارجی هم استفاده شده که این گروه از هنرمندان می توانند مبلغان و سفیران فرهنگی کشورمان باشند. همچنین از تمام ظرفیت های بومی و جغرافیایی ایران از جلفا گرفته تا قشم در ساخت این سریال به کار گرفته شده است. با پیش بینی های صورت گرفته امیدواریم سال 1405 سریال سلمان فارسی به اتمام برسد./



پپایان پیام



 

  • کد خبر : 351341
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار