خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/05/24 - 22:15
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
در کمیسیون فرهنگی با حضور وزیر راه و شهرسازی مطرح شد:

ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی در برنامه وزیر پیشنهادی

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از برنامه های وزیر پیشنهادی وزارتخانه راه و شهرسازی در نشست امروز این کمیسیون خبر داد.

مجید نصیرایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت؛ در تشریح دستور کار امروز( یکشنبه24 مرداد ماه ) کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: در نشست پایانی امروز کمیسیون، رستم قاسمی وزیر پیشنهادی وزراتخانه راه شهر و سازی حضور داشتند و با ارائه برنامه‌هایی بلند مدت و کوتاه مدت چشم اندازه روشنی برای راه و شهرسازی کشور در دولت سیزدهم ترسیم کردند.



نماینده فردوس، طبس و بشرویه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی از اولویت‌های کاری وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی بود که در کمیسیون به جزئیات آن پرداختند در ادامه جلسه نمایندگان به مشکلات رشد قیمت مسکن و منزل استیجاری اشاره کردند، مسکن را به عنوان یکی از معضلات افزایش سن ازدواج  جوانان دانسته و از وزیر پیشنهادی درخواست کردند مشکل مسکن و مبارزه با حضور دلالان در این بازار آشفته مسکن را در دستور کاری وزارتخانه قرار دهند.



وی ادامه داد: در ادامه جلسه نمایندگان به پروژه های نیمه تمام راه و شهرسازی اشاره کرده و از وزیر پیشنهادی درخواست کردند که با ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی داخلی و خارجی مشکل پروژه های نیمه تمام مانده  از مسکن گرفته تا راههای مواصلاتی را در دستور کار وزارتخانه قرار دهند. 



نصیرایی تصریح کرد: حمل و نقل عمومی از دیگر موضوعات مورد بررسی در کمیسیون بود، امنیت راههای شهری و روستایی از مهمترین عوامل کاهش مرگ و میر جاده ای است که وزیر پیشنهادی در برنامه‌های اصلی خود قرار داده بود.در ادامه نشست قاسمی به عنوان وزیر پیشنهادی به تقویت و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی در حوزه‌ بنادر،جاده ای، دریایی و هوایی بسیار تاکید کردند.



سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در پایان نشست مقرر شده تا اعضای کمیسیون بعد از بررسی و شنیدن برنامه‌های وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی دولت سیزدهم نظر خود را اعلام کنند و همچنین سوالات خود را از وزیر پیشنهادی در سامانه بارگذاری کنند تا ایشان پاسخگوی آنها باشند./



پایان پیام

  • کد خبر : 325230
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار