خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/07/12 - 09:36
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
سعیدی:

رییس‌جمهور به وعده خود برای ایجاد دانشگاه علوم پزشکی مستقل در چابهار عمل کند

عضو مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان در مجلس، با انتقاد از وضعیت مراکز درمانی حوزه انتخابیه‌اش که شاخص تخت بیمارستانی در آن از یک چهارم نورم کشور هم پایین‌تر است از رییس جمهور خواست تا به وعده خود برای ایجاد دانشگاه علوم پزشکی مستقل در چابهار عمل کند.

معین الدین سعیدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از بی‌توجهی مسئولان به وضعیت حوزه بهداشت و درمان استان سیستان و بلوچستان، گفت: ما به لحاظ تمام شاخص‌های توسعه انسانی اعم از دسترسی به آب شرب، زیرساخت‌های آموزشی، دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی، راه‌های روستایی و اجرای طرح هادی، فاصله‌ای معنادار و حتی نجومی با محروم‌ترین نقاط کشور داریم.



نماینده مردم چابهار، نیکشهر، کنارک و قصرقند در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: با این روش‌های بودجه‌ریزی که فعلا وجود دارد، شاید قرن‌ها طول بکشد تا این سیمای محرومیت از سیستان و بلوچستان رخت بربندد و برای حل این مشکل هم می‌طلبد که مسئولان نه تنها در حرف بلکه در عمل نگاه مثبتی جهت رفع این محرومیت داشته باشند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: اگر بر اساس شاخص تخت بیمارستانی در کشور به ازای هر هزار نفر 1/7 تخت بیمارستانی وجود دارد، در جنوب استان سیستان و بلوچستان این شاخص از 0/4 هم پایین‌تر است به این معنا که از یک چهارم نورم کشور هم پایین‌تر است.



عضو مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: طبیعی است که وقتی به بیمارستان چابهار وارد شوید که محل مراجعه مردم از جاسک تا راسک است شاهد نه تنها یک بحران بلکه یک فاجعه انسانی در حوزه درمان هستید که می‌طلبد قولی که آقای رییس جمهور برای ایجاد دانشگاه علوم پزشکی مستقل در چابهار داده بود، عملیاتی شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 328283
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار