خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/06/30 - 16:27
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
شاکری در تشریح بازدید خود از دانشگاه فنی و حرفه‌ای:

رونمایی از سامانه جامع بوستان؛ انجام امور با سامانه‌های هوشمند به شفافیت کمک می‌کند

نایب رئیس فراکسیون دانشگاهیان مجلس از بازدید خود از دانشگاه فنی و حرفه و همچنین رونمایی از سامانه جامع بوستان خبر داد و گفت: همانطور که مجلس در مورد شفافیت تاکید دارد انجام امور به صورت یکپارچه و با سامانه‌های هوشمند به شفافیت کمک و از دخالت یا تصمیم گیری های غیراصولی جلوگیری می‌کند.

اقبال شاکری در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، از بازدید خود از دانشگاه فنی و‌ حرفه‌ای به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید و همچنین گرامیداشت هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: به علت اینکه این دانشگاه در حوزه مهارت‌آموزی یکی از مهمترین سازمان‌های تخصصی و حرفه‌ای آموزشی کشور است بنابراین حمایت و کمک به انجام ماموریت این دانشگاه یکی از امور مهمی است که مجلس باید به آن بپردازد.



این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، افزود: در این بازدید ضمن تشریح و بررسی برنامه‌ها و رویکردهای دانشگاه و اقدامات انجام شده توسط رئیس دانشگاه طی دو الی سه سال گذشته از سامانه جامع دانشگاه تحت عنوان بوستان رونمایی شد.



وی ادامه داد: در این سامانه تمامی فعالیت‌های آموزشی، دانشجویی، مالی، اداری، فرهنگی و پژوهشی و دیگر اقدامات انجام شده به صورت یکپارچه وارد و به صورت گزارشات معنادار در خروجی‌های مختلف ارائه می‌شود و تمامی اطلاعات به صورت برخط و در لحظه قابل مشاهده است.



 شاکری یادآور شد: در سالیان گذشته اخذ واحد با مشکلاتی مواجه بود و منتهی به مکاتبات گوناگون به تمامی مسئولان می شد اما امسال با کمترین مراجعه و با متوسط حدود 18 واحد انجام شد و رضایتمندی را در دانشگاه‌ها ایجاد کرده است.



عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همانطور که مجلس در مورد شفافیت تاکید دارد انجام امور به صورت یکپارچه و با سامانه‌های هوشمند به شفافیت کمک و از دخالت یا تصمیم گیری های غیراصولی جلوگیری می کند.



نایب رئیس فراکسیون دانشگاهیان مجلس، راه اندازی سازمانه بوستان را اقدامی بسیار خوب و کارآمد دانست و گفت: پیشنهاد کردیم که این سامانه تکمیل شود تا مطمئن شوند و بتوان تمامی فعالیت های دانشگاه فنی و حرفه ای که در تمامی استان ها مرکز دارد و دارای کارگاه های بسیار متنوع و تخصصی است به سهولت و به صورت آنی مشاهده و رصد کرد؛ این سامانه به شفافیت اطلاعات کمک کرده و از آنجایی که در اختیار مسئولان مختلف است خروجی آن به درستی نمایان می‌شود و به بهبود امور می‌کند.



وی افزود: ایجاد چنین سامانه هایی به انتظارات دانش آموزان و دانشجویان پاسخ می دهد و از چنین سامانه هایی استقبال می کنند./



پایان پیام

  • کد خبر : 327601
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار