خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/11/03 - 15:30
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : فرهنگی
ویس کرمی:

روند صعودی ترک تحصیل و جاماندگان از تحصیل نگران کننده است

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی گفت: با کمتر شدن بیماری کووید۱۹ در کشور انتظار می‌رفت تمام امکاناتی که برای ادامه آموزش مهیا شده بود به سمت مناطق محروم و کم برخوردار سوق داده شود تا کمتر شاهد جاماندن کودکان از تحصیل باشیم.

مهرداد ویس کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد روند افزایش ترک تحصیل‌ دانش آموزان در کشور، گفت: براساس آمار اعلامی وضعیت ترک تحصیل‌و بازماندگی از مدارس روندی صعودی داشته است و باید به صورت جزئی این روند مورد بررسی قرار بگیرد، رشد بی‌رویه جاماندگان از تحصیل باید به شکل موردی بررسی و علت یابی شود.



نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی افزود: مشکل اصلی امروز آموزش و پرورش نداشتن آمار دقیق از ترک تحصیل‌ کرده‌ها و جاماندگان از مدارس است و بسیاری از آمارهایی که اعلام می‌شود دقیق نبوده و همین مسئله در ریشه یابی و چرایی جاماندگان از تحصیل نقش دارد.



وی در ادامه یادآور شد: تعطیلی پی در پی مدارس به هر بهانه‌ای از آلودگی هوا گرفته تا افت فشار گاز به صلاح آموزش و پرورش کشور نیست و بی تردید« تربیت» دانش آموزان را تحت الشعاع قرار می‌دهد، فاصله افتادن حضور دانش آموزان در مدارس تبعات گرانی دارد که یکی از آنها جا ماندن از تحصیل است و همین مسئله در آینده بر روی تمام حوزه‌های قدرت تاثیرگذار خواهد بود. خساراتی که از تعطیلی مدارس می‌بینم به مراتب سنگین‌تر از سایر حوزه‌های دیگر همچون محیط زیست، آلودگی هوا و مصرف انرژی در کشور است. 



پارادوکسی به جا مانده از دوران کرونا



رئیس کمیته آموزش و پژوهش پزشکی کمیسیون آموزش با اشاره به فروکش کردن همه گیری اپیدمی کرونا، تصریح کرد: با کمتر شدن بیماری کووید ۱۹ در کشور انتظار می‌رفت تمام امکاناتی که برای ادامه آموزش مهیا شده بود به سمت مناطق محروم و کم برخوردار سوق داده شود تا کمتر شاهد جا ماندن کودکان از تحصیل باشیم. اپیدمی بیماری کرونا تهدیدی همه گیر در کشور بود که با خود فرصت‌هایی همچون آموزش مجازی را به همراه داشته است. 



 تکنولوژی آموزشی از دستاوردهای روزهای سخت بیماری کرونا است



عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با بیان اینکه آموزش غیر حضوری یکی از دستاوردهای بیماری کرونا است، تصریح کرد: در طی دو سال گذشته شاهد بودیم که به هر طریق ممکن سعی بر تقویت آموزش مجازی در کشور می‌شد این موضوع فرصتی استثنایی در حوزه آموزش کشور بوده است، بردن تکنولوژی آموزشی به مناطق محروم از دستاوردهای روزهای سخت بیماری کرونا است که باید تقویت شود.



تقویت اپلیکیشن‌های آموزشی در دستور دولت قرار بگیرد



ویس کرمی با بیان اینکه باید بین دو وزارتخانه ارتباطات و فناوری اطلاعات و آموزش و پرورش رابطه تنگاتنگی باشد؛ افزود: وزارت آموزش و پرورش و وزارت ارتباطات باید مسیری عمومی برای آموزش دانش آموزان مهیا کنند تا  اصل 30 قانون اساسی از رایگان بودن آموزش تا برقراری عدالت آموزشی در اختیار عموم دانش آموزان قرار بگیرد و تقویت اپلیکیشن‌های آموزشی توسط این دو وزارتخانه می‌تواند مسیری برای اجرای عدالت آموزشی در کشور باشد و برای اجرایی شدن این مهم باید دولت پای کار بیاید.



بیشتر بخوانید:





 



عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پایان خاطر نشان کرد: دانایی سرمایه اجتماعی هر کشوری محسوب می‌شود که قدرت و پیشرفت را برای هر ملت به ارمغان  می‌آورد؛ بی تردید شکست‌های هر کشوری از دل آموزش و پرورش رقم می‌خورد که  سرمایه‌گذاری برای آینده پیشرفت کشور در تمام حوزه‌ها را به دنبال داشته باشد، دولت و مجلس در طی سال‌های اخیر زوایای خوبی را برای  جذب معلم در نظر نگرفته اند، امیدواریم از سال آینده از طریق جذب نیروی آموزشی دانشگاه تربیت معلم به تحقق این مهم دست پیدا کنیم./



پایان پیام

 



 



 

  • کد خبر : 355909
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم