خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/02/16 - 09:26
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی,استان ها
مقتدایی:

رئیس جمهور به مسئله فرونشست اصفهان ورود جدی داشته باشد

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در مسئله نابودی آثار باستانی اصفهان شخص رئیس جمهور باید ورود جدی داشته باشد، گفت: از طرف دولت به ویژه وزارت میراث فرهنگی و مجموعه مدیریتی استان از جمله استاندار اصفهان تدبیری انجام می‌پذیرفت تا این استان تاریخی که شهرت جهانی دارد به این وضعیت دچار نمی‌شد.

فرونشست اصفهان

عباس مقتدایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد فرونشست اصفهان، گفت: فرونشست در ابنیه تاریخی اصفهان موضوعی محلی نیست بلکه مبحثی ملی محسوب می‌شود که دامنه گسترده آن در عرصه‌های مختلف فرهنگی، منطقه‌ای، جغرافیایی ابعاد متفاوتی را به دنبال دارد.

سوء مدیریت‌ها و بی برنامگی‌های مفرط در آثار تاریخی هم نمایان است

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامه تنظیم شده نمایندگان برای رسیدگی به ابنیه تاریخی اصفهان، افزود: طی نامه مذکور از رییس جمهور درخواست شد که در تراز آثار و ابنیه تاریخی که امروز در نتیجه فرونشست، سوء مدیریت‌ها و بی برنامگی‌های مفرط در ادوار مختلف رخ داده است چاره اندیشی نمایند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: فرونشست در اصفهان منجر شده تا آثار بی نظیری همچون مسجد شیخ لطف الله، میدان امام و آثار پیرامون آنها دچار مشکلات جدی شوند که از یکسو بودجه کافی برای احیای آثار در نظر گرفته نشده از سوی طرفی همت و عزم راسخ برای حفظ و نگهداری این آثار نیست در کنار تمام موارد عنوان شده بی تفاوتی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و کم کاری آن کاملا مشهود است، حتی در گذر زمان با سوء مدیریت و ناکافی بودن زمان برای برنامه ریزی حل مشکلات آثار تاریخی اصفهان شدت بخشیده شده است.

آثار تاریخی اصفهان یک حلقه وصل میان میان تاریخ گذشته و آینده است

مقتدایی با انتقاد از بی توجهی گسترده به آثار تاریخی اصفهان، یادآور شد: آثار تاریخی اصفهان یک حلقه وصل میان میان تاریخ گذشته و آینده است، باید به مسئله نابودی این آثار باستانی شخص رئیس جمهور ورود جدی داشته باشد چرا که از بین رفتن آثار تاریخی اصفهان یک مطالبه ملی است.

عضو مجمع نمایندگان اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انتقادهای جهانی به نابودی آثار تاریخی این استان تنها یکطرف ماجراست، خاطرنشان کرد: امروز شرایطی فراهم شده تا ناکارآمدی مدیریتی جلوه داده شود، وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی باید به وظایف ذاتی خود به درستی عمل کند.

وی با بیان اینکه آثار تاریخی و باستانی امانتی در دست مردم است، اظهار داشت: نباید در این امانت ملموس فرهنگی و تاریخی خیانت شود، باید از طرف دولت به ویژه وزارت میراث فرهنگی و مجموعه مدیریتی استان از جمله استاندار اصفهان تدبیری انجام می‌پذیرفت تا این استان تاریخی که شهرت جهانی دارد به این وضعیت دچار نمی‌شد./

پایان پیام

 

  • کد خبر : 377995
کلمات کلیدی
محبوبه اشرفی پیمان
خبرنگار

محبوبه اشرفی پیمان

آخرین اخبار