خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/02/23 - 10:07
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
آزادیخواه با اشاره به میزبانی ایران در نمایشگاه بین المللی کتاب مطرح کرد؛

دیپلماسی کتاب مسیری برای قوام و پایداری ایران در سطح بین المللی است/ تورم حاکم بر کاغذ را مدیریت کنید

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در مجلس یازدهم با اشاره به نقش نمایشگاه  کتاب در ارتباطات با سایر کشورها، گفت: دیپلماسی کتاب می‌تواند یک قوام و پایداری برای ایران در سطح بین المللی ایجاد کند و برگزاری این نمایشگاه یک فرصت طلایی برای تقویت دیپلماسی در تمام عرصه‌ها به بهانه کالای فرهنگی همچون کتاب است.

احد آزادی‌خواه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد تاثیر گرانی بر کاهش میزان سرانه مطالعه کتاب، گفت: نمایشگاه بین المللی کتاب یک رویداد فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی است که هر ساله در برش  بین المللی خود در معرض دید عموم قرار می‌گیرد؛ طی آن ناشران مختلف با توانمندی و ظرفیت‌های خود آثار خود را به شکل محصول فرهنگی عرضه می‌کنند، بی تردید برگزاری این نمایشگاه در راستای ارتقاء سرانه مطالعه در کشور تاثیر خواهد داشت.



نماینده مردم همدان و ملایر در ادامه تاکید کرد: نمایشگاه بین المللی کتاب آخرین یافته‌های دنیای چاپ و نشر را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد که در جای خود فرصت طلایی برای اهالی قلم محسوب می‌شود که ظرفیت را برای دانشمندان و پژوهشگران فراهم می‌کند.



دیپلماسی کتاب می‌تواند یک قوام و پایداری برای ایران در سطح بین المللی ایجاد کند



نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در مجلس یازدهم با اشاره به نقش نمایشگاه کتاب در ارتباط با سایر کشورها، گفت: دیپلماسی کتاب می‌تواند یک قوام و پایداری برای ایران در سطح بین المللی ایجاد کند، برگزاری این نمایشگاه یک فرصت طلایی برای تقویت دیپلماسی در تمام عرصه‌ها به بهانه کالای فرهنگی همچون کتاب است، میزبانی ایران در نمایشگاه فرصت را برای حضور ناشران خارجی فراهم می‌کند تا با رویکردی که از قبل تعریف شده آثار خود را با محوریت کتاب و کتابخوانی در معرض نمایش بگذارند.



امروز گرانی و تورم را در بسیاری از کالاهای اساسی شاهد هستیم، کاغذ هم از این امر مستثنی نبوده است که بسیاری از مشاغل در حوزه چاپ و نشر را تحت تاثیر قرار داده است



عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: امروز گرانی و تورم را در بسیاری از کالاهای اساسی شاهد هستیم، کاغذ هم از این امر مستثنی نبوده است که بسیاری از مشاغل در حوزه چاپ و نشر را تحت تاثیر قرار داده است.



آزادی خواه مدیریت تورم حاکم بر کاغذ را در توسعه چاپ الکترونیک دانست و گفت: امیدواریم با تقویت چاپ الکترونیک تورم حاکم بر صنعت چاپ و نشر را کاهش داده تا علاقمندان از این کالای فرهنگی محروم نشوند.



وی در پایان خاطرنشان کرد: کتاب کالای فرهنگی است که در رده‌های سنی مختلف می‌تواند آثار متفاوتی را به دنبال داشته باشد، یکی از محسنات موجود چنین کالاهای فرهنگی وجود مخاطبان از تمام رده‌های سنی است، استفاد از کتاب مجازی می‌تواند فرصت مناسب برای اقشار کم درآمد جامعه باشد، بر همین اساس تقویت زیر ساخت‌های آن برای همه مهیا شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 361584
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم