خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/12/07 - 09:42
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
منتظری:

دیپلماسی سینما مسیری برای توسعه روابط اقتصادی و فرهنگی است

عضو کمیسیون فرهنگی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توسعه روابط فرهنگی از جمله ساخت فیلم سینمایی منجر به توسعه ظرفیت‌ها در سطح جهانی خواهد شد، گفت: تولید فیلم مشترک میان ایران، چین، روسیه و سایر کشورها به نوعی تبادل تجربه ها را به همراه خواهد داشت و بی تردید انعقاد تفاهم نامه بین سینمای کشور با سایر ملل عاملی بی نظیر است و قطعا اثرات وسیعی به دنبال خواهد داشت.

 

 غلامرضا منتظری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد تفاهم نامه همکاری میان ایران و دو کشور روسیه و چین در زمینه تولید فیلم سینمایی، گفت: ایران در ارتباط با سایر کشورها دیپلماسی فعالی در تمامی حوزه‌ها از اقتصادی و سیاسی گرفته تا فرهنگی و محیط زیست دارد، ساخت فیلم مشترک میان ایران و سایر کشورها به نوعی گسترش روابط فرهنگی است که می‌تواند به دیپلماسی اقتصادی منتهی شود.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دیپلماسی فرهنگی قدرت و تاثیرات گسترده تری را به همراه دارد، افزود: دیپلماسی فرهنگی می‌تواند حلقه میانی تقویت سایر حوزه‌ها و حتی گره گشای سایر موضوعاتی همچون مباحث سیاسی، اقتصادی و حتی محیط زیست باشد. 

عضو کمیسیون فرهنگی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دیپلماسی فرهنگی مسیری برای ارتباط دولت‌ها و ملت‌ها است، اظهار داشت: زبان هنر از سینما گرفته تا نقاشی زبان جهانی است در این میان سینما به عنوان هنر هفتم تاثیر گسترده‌ای نسبت به سایر هنرهای سمعی و بصری دارد از طرفی تصویری از قابلیت‌ها و توانمندی هنری و سینمایی در مقیاس بین المللی در معرض نمایش بگذارد تا کسی ادعا نکند سینمای ایران در حاشیه است.

وی با بیان اینکه توسعه روابط فرهنگی از جمله ساخت فیلم سینمایی منجر به توسعه ظرفیت‌ها در سطح جهانی خواهد شد، تصریح کرد: تولید فیلم مشترک میان ایران، چین، روسیه و سایر کشورها به نوعی تبادل تجربه ها را به همراه خواهد داشت و بی تردید انعقاد تفاهم نامه بین سینمای کشور با سایر ملل عاملی بی نظیر است و قطعا اثرات وسیعی به دنبال خواهد داشت.

نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه اشتراکات فرهنگی قابل قبولی میان ایران و سایر کشورها برای تولید کار مشترک فرهنگی و هنری وجود دارد، خاطرنشان کرد: قطعا چنین اقدامی منجر می‌شود بخش‌های پنهان فرهنگی بیشتر آشکار و تقویت شود.

منتظری همکاری در حوزه تولید فیلم با سایر کشورها را فرصتی اقتصادی در سایه مباحث فرهنگی دانست و گفت: مسئولان برای ایجاد رونق اقتصادی تنها به این موضوعات اقتصادی نباید اکتفا کنند؛ بلکه مسائل فرهنگی و هنری همچون تولید فیلم می‌تواند به ارز آوری منتهی شود، به بیانی اقتصاد فرهنگ می‌تواند در رشد و شکوفایی اقتصادی کشور ما در مقیاس جهانی نقش بی بدیلی داشته باشد./

 

پایان پیام

  • کد خبر : 376030
کلمات کلیدی
سجاد مقدم
خبرنگار

سجاد مقدم

آخرین اخبار