خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/10/07 - 16:22
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
فلاحی در تشریح نشست امروز کمیسیون آموزش:

دولت مکلف به برگزاری آزمون مجدد برای نهضتی‌ها شد

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس از تصویب برگزاری آزمون برای نیروهای نهضتی پیش از سال 1391 که در آزمون استخدامی شرکت نکرده یا پذیرفته نشده‌اند، خبر داد.

احمدحسین فلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملتدر تشریح نشست عصر امروز(یکشنبه ۷ دی) کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، اظهار کرد: نشست امروز با حضور نمایندگان طراح دو طرح «ساماندهی نیروهای نهضتی» و «جذب معلمان خرید خدمتی» در کمیسیون آموزش و تحقیقات برگزار شد.



نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: پس از بحث و بررسی‌های بسیار با رأی اعضای کمیسیون، مصوب شد؛افرادی که در آزمون استخدامی تیرماه نهضت سواد آموزی رد شدند و افرادی که به هر دلیل از جمله شیوع ویروس کرونا در این آزمون شرکت نکردند، بتوانند مجدداً در آزمون نهضتی‌ها شرکت کنند.



وی ادامه داد: بر اساس آمار موجود، 6 هزار نفر در این آزمون رد شدند و برخی متقاضیان استخدام نیز در آزمون شرکت نکردند که این افراد تجمعاتی هم در برابر مجلس داشتند. لذا کمیسیون صدای این عزیزان را شنید و برگزاری آزمون مجدد برای نهضتی‌های پیش از سال 1391 خبری خوشی است که به مناسبت روز نهضت سواد آموزی داشتیم و این طرح مسیر قانونی خود را برای اجرایی شدن طی خواهد کرد.



طرح «جذب معلمان خرید خدمتی» به کمیته آموزش و پرورش ارجاع شد



فلاحی یادآور شد: طرح «جذب معلمان خرید خدمتی» نیز که شامل 16 هزار نیروی خرید خدماتی می‌شد به کمیته آموزش و پرورش کمیسیون ارجاع شد تا در طرح جامعی که در این کمیته در حال جمع بندی است، ملحق شود. طرح جامع کمیته شامل «نیروهای پیش دبستانی، حق التدریس‌ها و خرید خدماتی» می‌شود که مجموعاً حدود 100 هزار نفر را شامل می‌‎شود.



سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تأکید کرد: این طرح نیز پس از جمع بندی به کمیسیون و در ادامه به صحن ارائه خواهد شد تا این نیروهای بلاتکلیف خدوم در  آموزش و پرورش تعیین تکلیف شوند./



پایان پیام

  • کد خبر : 310873
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار