خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/03/23 - 17:36
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مطرح کرد:

دولت مطلوب در عرصه آموزش چه ویژگی‌هایی دارد؟

عضو کمیسیون آموزش مجلس با تأکید بر ضرورت تحول در آموزش و پرورش در دو حوزه محتوای درسی و ساماندهی نیروی انسانی، تصریح کرد: با این دو اقدام اساسی گام‌های مهمی در جهت اجرای سند تحول بنادین برداشته خواهد شد لذا به دولتی نیاز داریم که توانایی انجام این جراحی بزرگ را داشته باشد.

محمدرضا احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با برشمردن اولویت‌های حوزه آموزش دولت آینده، توجه به این حوزه را یکی از ضرورت‌های پیش روی دولت سیزدهم دانست و گفت: توجه به این حوزه آینده کشور را تضمین می‌کند.



نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رتبه بندی فرهنگیان کمک شایانی به تثبیت جایگاه و منزلت فرهنگیان می‌کند، افزود: اجرای این مهم، به ارتقای نظام آموزشی کشور می‌انجامد و موجب رشد دانش آموزان هم خواهد شد.



همسان سازی حقوق اساتید و معوقات کارکنان وزارت علوم باید پیش از دولت جدید اصلاح شود



عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از سوی دیگر همسان سازی حقوق هیأت علمی دانشگاه‌ها نیز باید مورد توجه قرار گیرد چرا که بخشنامه‌های اخیر در وزارت علوم موجب نارضایتی برخی از اساتید شده که باید به این قشر فرهیخته نیز تا حد ظرفیت‌های موجود توجه داشت. حقوق عقب افتاده کارکنان وزارت علوم نیز باید مورد توجه قرار گیرد تا شأن و جایگاه فرهنگیان و اساتید خدشه دار نشود. این اقدامات باید پیش از روی کار آمدن دولت جدید اصلاح شود.



دولت آینده باید توانایی جراحی در آموزش و پرورش را داشته باشد



وی، ساماندهی نیروی انسانی در آموزش و پرورش را یکی دیگر از اولویت‌های ضروری دولت آینده برشمرد و گفت: بر همین مبنا مجلس در حال تدوین طرحی برای ساماندهی نیروی انسانی آموزش و پرورش است به همین دلیل ما به دولتی نیاز داریم که بتواند این جراحی بزرگ را در بدنه آموزش و پرورش اجرایی کند.



در سال‌های قبل آموزش و پرورش ما برای بسیاری از کشورها الگو بود



احمدی، وجود معلمان با چندین نوع قرارداد در آموزش و پرورش را غیر قابل توجیه دانست و گفت: در سال‌های دورتر شاهد بودیم که معلمان و مدارس ما الگویی برای بسیاری از کشورها بودند ولی امروز سیستم آموزشی ما از کشورهای پیشرفته عقب‌تر است و این مسئله زیبنده نظام جمهوری اسلامی ایران نیست.



این نماینده مردم در مجلس با تأکید بر ضرورت حرکت به سمت کلاس‌های هوشمند، افزود: در برخی از مناطق کشور شاهد کمبود فضاهای آموزشی هستیم و مدارس حتی از فقدان تجهیزات آموزشی رنج می‌برند لذا برای ترمیم این مسائل نیاز به دولتی داریم که دغدغه آموزش و پرورش داشته باشد.



مهارت آموزی در نظام آموزشی کشور به فراموشی سپرده شده است



وی تأکید کرد: محتوای کتب درسی نیز در کنار سیستم آموزشی نیاز به بروز رسانی دارد تا این عقب افتادگی جبران شود، امروز شاهد هستیم که در بسیاری از کشورهای پیشرفته دانش آموز پس از فارغ التحصیلی یک مهارت آموخته است ولی مهارت آموزی در آموزش و پرورش و حتی آموزش عالی به فراموشی سپرده شده است.



عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تصریح کرد: حتی باید به دانش آموز این آموزش داده شود که بتواند کار آفرین باشد، جای خالی این آموزش‌ها امروز در آموزش و پرورش ما احساس می‌شود، لذا دولت جدید باید با یک روحیه انقلابی اقدام به تحول در نظام آموزشی کشور کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 321122
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار