خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/12/10 - 15:50
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
سنگدوینی:

دولت به بازماندگان آزمون نهضت سوادآموزی مجوز تدریس دهد

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس با بیان اینکه دولت باید مجوز خود به بازماندگان از آزمون نهضت سوادآموزی را تمدید کند، گفت: این مجوز یک سال صادر و پس از آن دیگر تمدید نشد و به همین دلیل حدود یک هزار و 100 معلم از تدریس کنار گذاشته شدند.

رمضانعلی سنگدوینی در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت، با تأکید بر ضرورت تعیین تکلیف نیروهای حق التدریس، عنوان کرد: متأسفانه گروهی از نیروهای نهضتی که از آزمون بازماندند و جمعیت آن‌ها حدود یک هزار و 100 نفر است اجازه تدریس ندارند و ما از وزارت آموزش و پرورش انتظار داریم تا زمان تبدیل وضعیت این نیروها اجازه تدریس به آن‌ها داده شود.



نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این نیروها که بعضا بیش از 10 سال سابقه کار در آموزش و پرورش باید مجوز هیأت دولت را داشته باشند، اظهار کرد: دولت و آموزش و پرورش باید در نظر داشته باشد که این نیروها بخشی از عمر خود را در آموزش و پرورش گذاشته و فرصت اشتغال در سایر دستگاه‌ها را از دست داده‌اند لذا باید از این معلمان عزیز در آموزش و پرورش استفاده شود.



وی ادامه داد: از سوی دیگر نیروهای خرید خدمات آموزشی نیز بیش از 5 ماه است که حقوق دریافت نکردند و با وجود اینکه این معلمان از بهترین نیروهای آموزش و پرورش بوده و در مناطق محروم اقدام به تدریس می‌کنند، حقوقی دریافت نکردند.



سنگدوینی یادآور شد: این نیروهای بلاتکلیف نیز باید در طرح ساماندهی کارکنان دولت که نزد شورای نگهبان است، تعیین تکلیف و تا پیش از زمان تعیین تکلیف آن‌ها و تبدیل وضعیت، اجازه کار به صورت حق التدریس و قرار داد کار معین با آموزش و پرورش با آن‌ها منعقد شود.



این نماینده مردم در مجلس تأکید کرد: در صورتی که آموزش و پرورش نیاز به نیرو دارد، چرا نباید از این نیروهایی که بالغ بر 10 الی 15 سال سابقه کار دارند، استفاده شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 358109
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم