خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/12/16 - 10:56
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
اسماعیلی با اشاره به لزوم حمایت از کودکان معلول برای دسترسی به آموزش مطلوب:

دولت با اجرای درست قانون حمایت از معلولان بخش زیادی از مشکلات این گروه را حل خواهد کرد

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم حمایت از کودکان معلول برای دسترسی به آموزش مطلوب، گفت: دولت با اجرای درست قانون حمایت از معلولان بخش زیادی از مشکلات این گروه را حل خواهد کرد.

مهدی اسماعیلی

مهدی اسماعیلی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در مورد ۳۰ هزار دانش آموز جامانده از تحصیل به دلیل معلولیت، گفت: براساس اصل ۳۰ قانون اساسی تحصیل رایگان کودکان بر عهده دولت است و تمام دانش آموزان لازم التعلیم که به سن آموختن می‌رسند باید تحت آموزش قرار بگیرند، معلولان و کودکان استثنایی که بخشی از آنها به نوعی با مشکلات حرکتی روبرو هستند، نباید از چرخه تعلیم و تربیت بازبمانند.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه معلولیت شدید گروهی از دانش آموزان به قدری زیاد است که امکان حضور آنها در کلاس نیست، افزود: آموزش و پرورش باید حضور این دانش آموزان را در کلاس ممکن کنند حتی اگر مدرسه‌ای برای حضور آنها نباشد وزارتخانه موظف است، مستقیما برای تعلیم آنها ورود داشته باشد که این مسئله نیازمند حمایت‌های مستقیم دولت است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور معلمان خاص برای تعلیم دانش آموزان استثنایی، گفت: آموزش کودکان دارای معلولیت نیازمند نیروهای متخصص است که این مهم باید توسط آموزش و پرورش در نظر گرفته شود؛ در سال‌های اخیر تلاش شده تا تعداد بسیاری از این کودکان تحت پوشش آموزش رایگان قرار بگیرند.

اسماعیلی با ابزار نگرانی از افزایش تعداد کودکان معلول در کشور، اظهار داشت: از سازمان‌ها و نهادهای ذیربط همچون وزارت بهداشت و سازمان بهزیستی درخواست داریم که اطلاع رسانی بسیاری در خصوص این مسئله داشته باشند تا شاهد رشد معلولیت در جامعه نباشیم، این یک اصل مهم در جامعه است، علت یابی چنین عواملی در کشور باید احصا شود.

وی با بیان اینکه آموزش کودکان استثنایی و دارای معلولیت بر عهده آموزش و پرورش نیست، یادآور شد: سازمانی همچون بهزیستی در برابر این گروه از دانش آموزان وظایفی بر عهده دارد، این گروه از دانش آموزان نه تنها از خلاء مشکلات آموزشی رنج می‌برند بلکه مسائل بهداشتی و مالی آنها هم زیاد است.

نایب رییس کمیسیون آموزش در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه مجلس با تصویب قانون حمایت از معلولان گام‌های بلندی را برای حمایت از این گروه برداشته است، تصریح کرد: دولت با اجرای درست قانون مذکور بخش زیادی از مشکلات این گروه را حل خواهد کرد، رسیدگی به آموزش و تعلیم آنها از وظایف کمیسیون آموزش است اما رفع مشکلات کلی آنها نیازمند برنامه‌ریزی است که امیدواریم متولیان امر به این مسئله واقف شوند./

پایان پیام



  • کد خبر : 376205
کلمات کلیدی
محبوبه اشرفی پیمان
خبرنگار

محبوبه اشرفی پیمان

آخرین اخبار