خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/09/17 - 11:45
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
یزدی‌خواه:

دو وزارتخانه علوم و ارتباطات درباره اینترنت دانشجویی فقط وعده دادند

نماینده مردم تهران در مجلس با انتقاد از عدم تحقق وعده‌های وزرای علوم و ارتباطات در خصوص اختصاص اینترنت رایگان به دانشجویان، تصریح کرد: در آستانه پایان ترم دوم کرونایی قرار دادیم و این دو وزارتخانه در این زمینه فقط وعده دادند و هیچ گامی برنداشته‌اند.

سیدعلی یزدی خواه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت  با یادآوری وعده‌های داده شده در خصوص اینترنت رایگان دانشجویی، اظهار کرد: متأسفانه با وجود حدود 10 ماه از شیوع کرونا در کشور و وعده‌های داده شده در خصوص اینترنت رایگان دانشجویی اما این مهم همچنان محقق نشده است.



نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در آستانه پایان ترم دوم کرونایی دانشگاه‌ها قرار داریم، اضافه کرد: به طور معمول کار دانشجویان در پایان ترم مضاعف می‌شود و به همین دلیل با توجه به مجازی بودن کلاس‌ها که به حجم مصرفی اینترنت بیشتری نیاز دارد لازم است در این مقطع وزارت علوم و وزارت ارتباطات به وعده‌های داده شده خود در این باره عمل کنند.



تفاهم‌نامه امضا شده بین وزارت علوم و ارتباطات به کجا رسید؟



وی با اشاره به اینکه در نخستین روزهای کرونایی دو وزارت علوم و ارتباطات برای تسهیل حضور دانشجویان در کلاس‌های آموزشی آنلاین و مجازی دانشگاه‌ها باهم تفاهم‌نامه‌هایی را امضاء کردند، گفت: در همان مراسم نسبت به اینترنت رایگان دانشجویی از سوی وزرای علوم و ارتباطات وعده‌هایی داده شد که هیچ گاه عملی نشده است.



وی با بیان اینکه حتی پس از آن نیز نسبت به اهدای بسته‌های اینترنتی به دانشجویان نیز وعده‌هایی داده شده که نسبت به آن نیز هیچ اقدامی صورت نگرفته است, گفت: بی عملی در قبال وعده‌های صادر شده به هیچ عنوان قابل قبول نیست و وزرای علوم و ارتباطات باید در این خصوص پاسخگو باشند. اگر قرار نیست اقدامی انجام شود، امضای این تفاهم‌نامه با چه هدفی بوده است.












سیدعلی یزدی خواه




 



نباید هزینه‌ جدیدی به خانواده‌‎ها تحمیل کرد



این نماینده مردم در مجلس تصریح کرد: قشر دانشجو در حال حاضر شاغل نبوده و همه انرژی خود را باید در حوزه تحصیل به کار گیرد و خانواده‌ها نیز امروز با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کنند که نباید هزینه آموزش مجازی را نیز به آن تحمیل کرد.



غلامی و آذری جهرمی باید در مجلس پاسخگو باشند



عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تأکید کرد: قطعا از وظایف نظارتی خود برای تحقق این وعده داده شده استفاده خواهیم کرد  و وزرای علوم و ارتباطات که با وعده‌های خود امیدی را در دل جوانان ایجاد کردند باید در این رابطه در مجلس شورای اسلامی پاسخگو باشند./



پایان پیام

  • کد خبر : 309492
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار