خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/09/16 - 11:07
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
امیرآبادی ضمن تبریک روز دانشجو:

دشمن هرگز نتوانست به نهاد مقدس دانشگاه نفوذ کند

نماینده مردم قم در مجلس ضمن تبریک روز دانشجو، گفت: در فتنه سال گذشته دشمن تلاش کرد، در نهاد مقدس دانشگاه نفوذ کند. اما آنها هرگز نتوانستند این نقشه شوم خود را در کشور پیاده سازند و پس از مدت کوتاهی شکست خفت‌باری را متحمل شدند و خوب دانستند که در بدنه جامعه دانشگاهی ما هیچ پایگاهی ندارند و نخواهند داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پیامی 16 آذرماه روز دانشجو را تبریک گفت.



متن پیام به شرح زیر است:



بسم الله الرحمن الرحیم



16 آذر یکی از خاطره انگیزترین روز‌های تاریخ پرفراز و نشیب ایران اسلامی است.



حادثه شهادت شهدای دانشجو 16 آذر سال 32، باعث شد ریشه‌های جنبش‌های دانشجویی در ایران عمق یابد و تا پیروزی جمهوری اسلامی در بهمن ۵۷ این جنبش‌ها همواره حضور پررنگی در تحولات آن روز کشور داشتند.



 کمتر کسی است که به اهمیت نقش نسل جوان و دانشجو برای تحقق آرمان‌ها و آرزو‌ها یک کشور باور نداشته باشد و نداند که ملت بزرگ، آینده‌نگر و آرمان‌خواه ما، در صحنه زورآزمایی‌های علمی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و تبلیغاتی، به بازوان توانمند دانشجویان و روشن بینی و آینده‌سازی آن‌ها نیاز مبرم دارد.



امروز نیز دشمن با تمام توان قصد استحاله دانشجو و دانشگاه‌های ما را برای رسیدن به اهداف سلطه‌گرانه خود در سر می‌پرورانند.



در جنگ ترکیبی اخیر علیه ملت ایران، دانشگاه‌ها به عنوان یکی از ارکان پیشرفت کشور، مورد هجمه و توطئه دشمن قرار گرفته‌اند.



دشمن با ترور دانشمندان و نخبگان علمی و همچنین با ابزار فرهنگی و تکیه بر سلاح تبلیغ، مزورانه به مواجهه با دانشجو و دانشگاه آمده است و در این میدان رزم و دفاع مقدس، دانشجویان بصیر و مبارز و روشن‌اندیش نه اینکه مغلوب نشدند، بلکه تهدیدها را تبدیل به فرصت کردند.



در فتنه سال گذشته دشمن تلاش کرد، در نهاد مقدس دانشگاه نفوذ کند. اما آنها هرگز نتوانستند این نقشه شوم خود را در کشور پیاده سازند و پس از مدت کوتاهی شکست خفت‌باری را متحمل شدند و خوب دانستند که در بدنه جامعه دانشگاهی ما هیچ پایگاهی ندارند و نخواهند داشت.



دور از انتظار نبود که مقاومت، عدالت‌خواهی و ظلم ستیزی دانشجویان و نخبگان ما، تا قلب آمریکا، اروپا، آفریقا و شرق آسیا رسوخ کند و همه دنیا با چشم خود دیدند که جوانان و نخبگان سراسر عالم به تاسی از جوانان و فرهیختگان ایران اسلامی آرمان مقدس فلسطین را فریاد زدند و علیه رژیم کودک‌کش صهیونیستی به خیابان‌ها آمدند.



اینجانب این روز را به همه اساتید، دانشجویان و فرهیختگان کشور و بخصوص استان مقدس قم تبریک و تهنیت می‌گویم.



نماینده مردم شریف استان قم



احمد امیرآبادی فراهانی

  • کد خبر : 372657
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار