خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/04/20 - 12:02
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
ویس کرمی:

دستورالعمل اجرایی قانون برقراری عدالت آموزشی در رشته‌‎های پزشکی ابلاغ شد

رئیس کمیته آموزش و پژوهش پزشکی کمیسیون آموزش مجلس از ابلاغ دستور العمل اجرایی قانون برقراری عدالت آموزشی در رشته‌‎های پزشکی توسط وزارت بهداشت خبر داد و گفت: انتظار داریم با اجرای دقیق این قانون مسئله کمبود پزشک در مناطق محروم برطرف شود.

مهرداد ویس کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اتمام تدوین دستور العمل اجرایی قانون «اصلاح قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی و تخصصی»، عنوان کرد: این قانون پس از تصویب در صحن علنی مجلس توسط رئیس مجلس به دولت و در ادامه توسط رئیس جمهور ابلاغ شد و سپس وزارت بهداشت طبق قانون، دو ماه فرصت داشت که دستورالعمل اجرایی آن را تدوین کند.



نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه البته عمده موارد ضروری در متن قانون آورده شد تا این قانون قابل تفسیر نباشد، افزود: دستور العمل تدوین شده نیز منطبق بر قانون بوده و مد نظر مجلس شورای اسلامی است.



وی یادآور شد: با اجرای این قانون به طور متوسط 5 سال از تعهدات 3 هزار پزشک مشمول قانون در مناطق محروم کاهش یافت و امیدواریم با مفاد پیش بینی شده در این قانون از جمله حل مشکلات متأهلان، تخفیف دوران تعهد خدمت به ازای هر فرزند 6 ماه و امکان استخدام پزشکان بعد از 3 سال، پزشکان متعهد به خدمت با رضایت بیشتری مشغول به فعالیت در منطقه محروم شوند.



ویس کرمی افزود: از سوی دیگر مستنکفین از قانون نیز باید دوران تعهد خود را بگذارنند و به ازای غیبتی که داشته باشند نیز به نرخی که وزارت بهداشت اعلام می‌کند، باید جریمه بپردازند. هیچ فردی نیز حق اخذ انتقالی خارج از چارچوب قانون را ندارد.



رئیس کمیته آموزش و پژوهش پزشکی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تصریح کرد: امیدواریم با تشویق‌ها و پیش بینی‌های صورت گرفته راه تخلف از نظر اداری بسته شود و مشکل تأمین پزشک در مناطق محروم با مصوبه افزایش ظرفیت پزشکی توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی حل و فصل شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 364747
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار