خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/01/22 - 09:22
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
منادی در گفت گو با خانه ملت تشریح کرد:

دستاوردهای نظارت میدانی کمیسیون آموزش از استان خراسان رضوی

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:اعضای کمیسیون در سفر نظارتی خود به خراسان رضوی با حضور در جمع دانشگاهیان فرهنگیان و فعالان علمی استان از نزدیک با فعالیت های این مجموعه ها آشنا شده و از نیاز ها و مشکلات آنها در جهت رشد سریع علمی و خنثی سازی تحریم ها مطلع شدند.

علیرضا منادی سفیدان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت تصریح کرد:کمیسیون آموزش با پیگیری افزایش بودجه دو هزار میلیارد تومانی آموزش پرورش در قانون بودجه 1400، اختصاص 500میلیارد تومان به دانشگاه های برتر و 500 میلیارد تومان به دانشگاه هایی که در طول سال 99 از نزدیک مشکلاتشان را با کمیسیون در میان گذاشتند، سه هزار میلیارد تومان برای معاونت علمی و فن آوری  و هزار میلیارد تومان برای صندوق نو آوری و شکوفایی و تدوین لایحه رتبه بندی معلمان  اولین سفر  نظارتی خود را از استان خراسان رضوی آغاز کرد.











بازدید اعضای کمیسیون آموزش مجلس از دانشگاه و پژوهشکده هوا خورشید دانشگاه فردوسی مشهد




وی افزود: در این سفر با دانشگاه های استان و ظرفیت های دانش بنیان آن آشنا و از قطب علمی شرق کشور یعنی دانشگاه فردوسی مشهد بازدید کردیم و طی جلسه ای با روئسای دانشگاه های دولتی،  آزاد و فنی حرفه ای  استان خراسان رضوی نیاز های علمی و صنفی آنان را بررسی نمودیم، البته خوشبختانه با وجود محدودیت هایی که تحریم و کمبود امکانات ایجاد کرده کارهای بزرگی در خراسان رضوی و دانشگاه فردوسی نظیر ساخت توربین های بادی و هیبریدی در حال انجام است که نیازمند حمایت بیشر است.











بازدید اعضای کمیسیون آموزش مجلس از دانشگاه و پژوهشکده هوا خورشید دانشگاه فردوسی مشهد


 



   منادی ادامه داد: در بخش دیگر این سفر با مسئولان و معلمان آموزش و پرورش خراسان در مشهد، چناران،گلمکان و توابع گفت و گو  کرده و با خانواده های تحت حمایت سازمان فنی حرفه ای نیز دیدارهایی داشتیم. همچنین با توجه به اینکه 10 درصد آموزش و پروش استان در خراسان رضوی است و این استان با مشکل حاشیه نشینی مواجه است و بیش از یک میلیون نفر حاشیه نشین در این استان وجود دارد که نیاز به آموزش دارند حل این مساله نیز از دیگر چالش های نظام آموزش و پرورش  است که مسئولان به آن اشاره داشتند.











نشست تخصصی مشترک اعضای کمیسیون آموزش مجلس با مدیران آموزش و پرورش خراسان شمالی


 



رئیس کمیسیون آموزش خاطر نشان کرد: بازدید از مراکز رشد و پارک های علم و فن آوری استان خراسان رضوی که تولیدات کم نظیری در سطح منطقه در آن انجام می شد نیز بخش دیگری از برنامه های کمیسیون بود که متاسفانه شاهد عدم توجه به این محصولات بودیم، تولید "سی‌تی اسکن" و  "ونتیلاتور" و دستگاه های مورد نیاز صنعت نفت  از جمله تولیدات این پارک بود.











بازدید اعضای کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی از پارک علم و فناوری خراسان رضوی


 



نماینده مردم تبریز تاکید کرد: معاون پژوهشی وزیر علوم،معاون حقوقی و پارلمانی وزیر آموزش پرورش، و قائم‌مقام معاون توسعه فناوری و رییس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی اعضای کمیسیون را در این سفر همراهی می کردند و قرار است این سفرها پس از ماه مبارک رمضان ادامه یابد./



پایان پیام.

  • کد خبر : 317237
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار