خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/07/05 - 14:16
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
تاکید اسماعیلی برای به حداقل رساندن جاماندگان از تحصیل:

در برنامه هفتم توسعه اعتبارات قابل تاملی برای عدالت آموزشی در نظر گرفته شده است

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه برخی نارسائی‌ها و کمبودهای حاکم بر زیر ساخت‌های آموزشی، تقلیل آمار دانش آموزشی درمناطق کم برخوردار و روستایی باعث شده تا گروهی بازمانده از تحصیل شوند، گفت: ضروری است مسئولان و متولیان امر تمام تلاش خود را جهت تحقق عدالت آموزشی و ایجاد بسترهای مناسب جهت تعلیم و تربیت فرزندان ملت بزرگ ایران بکار گیرند.

مهدی اسماعیلی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در مورد کاهش ۴۳ هزار نفری دانش آموزان بازمانده از تحصیل نسبت به سال گذشته گفت: موضوع دانش آموزان جامانده از تحصیل یکی از چالش‌های جدی آموزش و پرورش و مسئولان است، موارد مختلفی از جمله وضعیت معیشتی خانوار، نبود امکانات مناسب آموزشی، برخی رویکردهای فرهنگی در شدت گیری این مسئله اهمیت دارد، اما کاهش نرخ آن فارغ از تمام موضوعات مطرح شده فروکش کردن بیماری کرونا بی تاثیر نبوده است.



مسئولان و متولیان امر تمام تلاش خود را برای تحقق عدالت آموزشی داشته باشند



نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه برخی نارسایی‌ها و کمبودهای حاکم بر زیر ساخت‌های آموزشی، تقلیل آمار دانش آموزشی در مناطق کم برخوردار و روستایی باعث شده تا گروهی بازمانده از تحصیل شوند، اظهار داشت: ضروری است مسئولان و متولیان امر تمام تلاش خود را جهت تحقق عدالت آموزشی و ایجاد بسترهای مناسب جهت تعلیم و تربیت فرزندان ملت بزرگ ایران بکار گیرند .



عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی دوری مسافت مدرسه از محل زندگی و عمدتا در مناطق روستایی را عامل دیگری برای جاماندن از تحصیل دانست و گفت: گاهی دوری مدارس از محل زندگی دانش آموزان خصوصا از یک روستا به روستای دیگر به ویژه برای دانش آموزان دختر مانع از ادامه تحصیل آنها می شود.



در برنامه پنج ساله هفتم توسعه آموزش و پرورش ویژه دیده شده است



اسماعیلی با بیان اینکه در راستای توجه مجلس و آموزش و پرورش و نیز به منظور اتخاذ تدابیر لازم جهت ارتقاء سطح کمی و کیفی فرآیند آموزشی وپرورشی به ویژه کاهش آمار باز ماندگان از تحصیل اظهار داشت: در برنامه پنج ساله هفتم توسعه کشور اعتبارات نسبتا مناسبی برای وزارت آموزش و پرورش لحاظ شده که امید است دولت در لایحه بودجه سالانه اعتبار پررنگ‌تری را منظور نماید.



آموزش و پرورش نباید با کسری بودجه و اعتبار مواجه شود



نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه باید اعتبارات آموزش و پرورش را متناسب با ماموریت‌های بزرگ،گسترده و مهم آن در نظر گرفت، یادآور شد: در واقع آموزش و پرورش نباید با کسری بودجه و اعتبار مواجه شود که قطعا بی‌توجهی به آن مسیری برای تضعیف عملکرد و کارآیی آن فراهم می سازد.



عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در مورد حمایت و پشتیبانی از ادامه تحصیل دانش آموزان بی بضاعت گفت: با عنایت جدی مسئولان مدارس و خیرین نباید دانش آموزی با مشکلات ادامه تحصیلی روبرو شود.



بیشتر بخوانید





نماینده مردم مجلس یازدهم در پایان خاطرنشان کرد: برای جبران برخی از هزینه‌های تحصیل و حل مشکل تردد دانش آموزان نیازمند و بی بضاعت در شهرها و کلانشهرها باید مسئولان ذیربط هماهنگی‌ها و مذاکراتی را از جمله با شهرداری‌ها و شورای شهرها داشته باشند تا حتی المقدور تسهیلات و حمایت های لازم را از اینگونه دانش آموزان به عمل بیاورند./



پایان پیام



 

  • کد خبر : 368921
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار