خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/03/09 - 14:26
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : فرهنگی
لاجوردی در بازدید از دانشکده فنی و حرفه ای انقلاب اسلامی تهران:

دانشگاه فنی و حرفه ای یکی از مراکز تولید و سرعت بخشی در اشتغال زایی برای جوانان است

نماینده مردم تهران در مجلس ضمن بازدید از دانشکده فنی و حرفه ای انقلاب اسلامی تهران، دانشگاه فنی و حرفه ای را یکی از مراکز تولید و سرعت بخشی در اشتغال زایی جوانان کشور خواند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، زهره سادات لاجوردی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با حضور در دانشکده فنی و حرفه ای انقلاب اسلامی تهران در بازدید میدانی دو ساعته از مجموعه امکانات کارگاهی و آزمایشگاهی این مرکز ضمن آشنایی با ظرفیت های بالقوه دانشگاه فنی و حرفه ای، از نزدیک در جریان مشکلات و دغدغه های استادان و دانشجویان قرار گرفت.



لاجوردی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر بحث اقتصاد و حمایت از تولیدات داخلی و نامگذاری سال 1401 با عنوان تولید، دانش بنیان و اشتغال زایی توسط ایشان، اظهار کرد: یکی از مراکز مهم برای هدفمندکردن تولید و سرعت بخشی در بحث اشتغال زایی جوانان در کشور دانشگاه فنی و حرفه‌ای است که در بازدید امروز از مجموعه کارگاهی این مسئله کاملاً مشهود بود.



وی افزود: با توجه به شرایط کنونی یکی از مشکلات عمده در کشور معضل بیکاری بالاخص عدم اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی است و بایستی برای حل این امر دغدغه مند و با برنامه حرکت کنیم چرا که بسیاری از مشکلات امروز ما از جمله ازدواج جوانان، تشکیل خانواده و بحث فرزند آوری به صورت زنجیر وار به اشتغال بستگی است.



نماینده مردم تهران با عنوان اینکه یکی از دغدغه های اصلی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بحث جمعیت است، گفت: یکی از مهم ترین برنامه‌ها برای مرتفع کردن مسائل و مشکلات ازدواج جوانان، اشتغال است. وقتی جوان ما به مدارج و رتبه های بالای علمی دست پیدا می کند ولی شغل مناسب با زمینه تحصیلی ندارد بدون فایده است بنابراین نیاز امروز کشور به مراکزی همچون این دانشکده است که دانشجو بعد از فراغت از تحصیل با سرعت و مستقیماً جذب بازار کار شده و بحث تولید را دنبال میکند.



زهره سادات لاجوردی با ابراز خرسندی از آمار جذب 70 درصدی دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای در بازار کار و انتقاد از بحث مدرک گرایی در مراکز آموزش عالی، تصریح کرد: معتقدم یکی از نیازهای امروز جامعه، همت بلند مسوولان و برنامه ریزی منسجم دولت و مجلس برای تحقق و اعتلای شعار ما می توانیم در بین جوانان است تا در این مسیر با هموار کردن بحث اشتغال و حمایت از تولیدات داخلی زمینه لازم برای خنثی سازی تحریم ها را رقم بزنیم.



وی با تأکید بر اینکه یکی از نکات مهم و کلیدی که باید در بحث تولید توجه ویژه به آن داشت بحث تولید با کیفیت است و با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص)، بیان کرد: اسلام دین اتقان و محکم کارى است. هم روایات و هم عقل حکم می کنند که کار باید به نحو ریشه دار و اساسى انجام شود. لذا پیامبر اکرم در این حدیث می فرمایند رحمت خدا بر کسى که کار را درست و محکم انجام دهد.



نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: این اتقان در کار بالاخص در زمینه تولیدات ایرانی بایستی نشان دهنده کیفیت بالای کار و خروجی محصولات باشد که متاسفانه در این خصوص ضعف هایی هم وجود دارد لذا معتقدم باید از بدو ورود دانشجویان به این مراکز، فرهنگ سازی و آموزش لازم برای تولید با کیفیت و قابل قبول بازار کار را سرلوحه کارها قرار دهند.



عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی مجلس گفت: تولید به هر قیمتی را نمی خواهیم تولید محصول ایرانی باید با کیفیت محصول مساوی باشد و از این امر نباید غافل شد که بحمداله اقدامات خوبی در دولت در حال شکل گیری است.



وی در پایان گفت: با برخی دیگر از نمایندگان حوزه انتخابیه شهر تهران مذاکراتی صورت گرفته تا در صورت جلب نظر ایشان بودجه قابل توجهی از ظرفیت بودجه اختصاصی نمایندگان برای ارتقای آموزش های مهارتی در این مرکز صورت پذیرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 343060
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار