خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/03/23 - 14:06
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
شادمهر:

دانشگاه آزاد اسلامی باید به دانشگاه نسل جدید تبدیل شود/ نسل جدید آموزش صرفاً بر اساس اخذ مدرک و کسب عناوین علمی نیست

رئیس کمیته آموزش عالی کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه نسل جدید آموزش دیگر بر اساس اخذ مدرک و کسب عناوین علمی نیست، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی باید به دانشگاه نسل جدید تبدیل شود.

امانقلیچ شادمهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به برنامه‌های جدید دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار کرد: با وجود برنامه‌های مثبت دانشگاه آزاد اسلامی اما این دانشگاه برای رسیدن به دانشگاه تراز انقلاب اسلامی مسیر طولانی دارد.



نماینده مردم گنبد کاووس در مجلس شورای اسلامی افزود: مسیر پیش روی دانشگاه آزاد اسلامی از پوسته و نسل قبلی آموزش حرکت کرده و باید به دانشگاه نسل جدید تبدیل شود.



وی یادآور شد: نسل جدید آموزش صرفاً بر اساس اخذ مدرک و کسب عناوین علمی نیست بلکه در میزان کسب مهارت ارتباط با صنعت و علم در عرصه کار است.



شادمهر با بیان اینکه رشته‌ها نیز باید بر اساس نیاز جامعه و مناطق تعریف شود، اضافه کرد: باید بیش از گذشته به رشته‌های مهارتی توجه شود.



وی افزود: از ایرادات اساسی و بسیار شکایت برانگیز که مانع عمده دانشجویان در حال دفاع یا فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد و دکترا بوده ثبت مقالات در مجلات معتبر علمی ملی جهانی که مشکل عمده دانشگاه آزاد است و این موضوع به ما منتقل شده است.



شادمهر اضافه کرد: از سوی دیگر دانشگاه آزاد اسلامی هیچ گونه همکاری و حمایت راهبردی در این زمینه ندارد و دانشجویان با چالش عمده شده اند که باعث طولانی شدن پروسه فارغ التحصیلی شده، با وجود قدمت ۴۰ ساله دانشگاه آزاد اسلامی کمتر



عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری ادامه داد: در شاخص‌‎ها، قالب‌ها و محورهای ارزیابی ها و متغیر ها تمام معیار ها دخیل هستند اما تصمیم بگیرد اصلی سازمان مرکزی بوده که دیگه نمی شود و  در حال استمرار و اقدام است.



 وی اضافه کرد: لازم است دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه نظارت و بازرسی یک سامانه دقیق و جامع راه اندازی کند و به شکایات و انتقادات رسیدگی فوری داشته باشد. همچنین محورهای پژوهشی دانشجویان باید در حوزه اجرا نیز پیاده سازی شود و بر اساس نیاز روز باشد./



پایان پیام

  • کد خبر : 363339
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار