خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/06/17 - 17:51
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
سعیدی انتقاد کرد

خلف وعده سازمان اداری و استخدامی برای انعقاد قرارداد کار معین با معلمان خرید خدماتی

نماینده مردم چابهار، نیکشهر، کنارک وقصرقند در مجلس از خلف وعده سازمان اداری و استخدامی برای انعقاد قرارداد کار معین با معلمان خرید خدمات آموزشی انتقاد و تصریح کرد: فعلاً با مصوبه مجلس امتیازی برای سابقه معلمان خرید خدمات آموزشی جهت شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش در نظر گرفته می‌‎شود.

معین الدین سعیدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با تأکید بر ضرورت تعیین تکلیف وضعیت معلمان خرید خدمات آموزشی، عنوان کرد: عمده بار آموزشی در مناطق محروم کشور به دوش این معلمان بوده و آن‎ها نباید مورد بی مهری قرار گیرند.



نماینده مردم چابهار، نیکشهر، کنارک و قصرقند در مجلس افزود: اخیراً پیشنهادی در قالب لایحه برنامه هفتم توسعه تدوین شده تا این نیروها، دوره‌هایی را در دانشگاه فرهنگیان بگذارنند و در اولویت تبدیل وضعیت آموزش و پرورش قرار گیرند.



وی اضافه کرد: همچنین مقرر بود با بخشی از این معلمان خرید خدمات آموزشی قرارداد کار معین منعقد شود که در این زمینه از سوی سازمان اداری و استخدامی خلف وعده صورت گرفته که این موضوع را از طریق مجلس دنبال خواهیم کرد.



اختصاص ضریب ارتقای تراز برای معلمان خرید خدماتی با مصوبه مجلس



سعیدی تصریح کرد: البته یکی از تصمیمات خوب مجلس برای جذب آسان تر نیروهای خرید خدمات آموزشی این است که طی مصوبه‌‎ای تأکید شده که ضریب 1.1 برای معلمانی که سابقه تدریس دارند در آزمون‌های استخدامی آموزش و پرورش لحاظ شود. البته این پیشنهاد باید در صحن علنی مجلس نیز به تصویب برسد.



وی تأکید کرد: از سوی دیگر شرط سنی نیز با توجه به اینکه این عزیزان عمر خود را در مسیر تدریس و آموزش گذاشته اند، برای آن‌ها باید برداشته شود تا از تجربه آن‌ها نیز استفاده شود.



عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان اضافه کرد: این معلمان دقیقا به اندازه یک معلم با قرارداد رسمی در کلاس‌‎های درس حضور داشته و جالب این است که سال گذشته از 17 معلم برتر کشور، 2 نفر از آن‌ها معلمان خرید خدماتی بودند لذا مقایسه این نیروهای مجرب با تجربه با معلمی که تازه کار خود را آغاز کرده قطعا درست نیست چراکه این عزیزان کوله باری از تجربه دارند./



پایان پیام

  • کد خبر : 367712
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار