خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/02/20 - 08:58
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : فرهنگی
اسماعیلی با انتقاد از کمبود فضای آموزشی شهر تهران:

خطر ساختمان‌های فرسوده آموزش و پرورش در پایتخت بسیار جدی است

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت شهرداری‌ها در موضوع نوسازی مدارس، گفت: هم افزایی آموزش و پرورش با سایر دستگاه‌ها همچون شهرداری می‌تواند بسیاری از مشکلات آموزشی از جمله نوسازی مدارس را حل کند، شاید ایمن سازی مدارس پایتخت تنها از عهده وزارتخانه آموزش و پرورش بر نیاید، توجه به این مهم باید در کوتاه ترین زمان ممکن ایجاد شود.

مهدی اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد کمبود فضای آموزشی در پایتخت، گفت: کمبود فضای آموزشی در شهر تهران در کنار قدمت بالای این ساختمان‌ها تهدیدی برای آموزش و پرورش کشور محسوب می‌شود که ضرورت توجه مسئولان امر به نوسازی مراکز آموزشی را می‌طلبد.



نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی با تاکید به ورود مسئولان مدرسه ساز در امر نوسازی مدارس، افزود: با توجه به اینکه تهران شهری مهاجرت پذیر است، متاسفانه با افزایش جمعیت روبرو است و همین مسئله معضلاتی را به همراه دارد، در بسیاری از مناطق پایتخت مدارس فرسوده وجود دارند که نیازمند نوسازی هستند؛ تراکم بیش از اندازه کلاس‌ها به حدی است که کیفیت آموزش را پایین می‌آورد و این شرایط زیبنده وضعیت تهران به عنوان پایتخت ایران نیست.



 در بودجه بندی به نوسازی مدارس توجه ویژه شده است



اسماعیلی با اشاره به اینکه در بودجه بندی کشور به مسئله نوسازی مدارس توجه ویژه‌ای شده است، یادآور شد: مدارس و بیمارستان‌ها جزو مراکز عمومی هستند، باید بیش از هر مسئله‌ای به استانداردهای ایمنی آنها توجه شود توصیه ما به مسئولان و متولیان امر ایمن سازی مراکز عمومی از جمله مدارس است که در مواقع بحرانی شاهد حوادث جبران ناپذیر نباشیم. مجلس هر ساله در بودجه بندی اعتباراتی را برای این مهم در نظر می‌گیرند.



 رشد کیفیت فضای آموزشی افزایش کیفیت آموزش را به همراه دارد



این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: فراموش نکنیم یکی از گزینه‌های افزایش کیفیت آموزش در کشور رشد کیفیت فضای آموزشی است، برای دستیابی به این مهم باید از ظرفیت خیرین مدرسه ساز بهره گرفته و نوسازی مدارس فرسوده را دستور کار قرار داد.



طی بازدیدها و بررسی‌های صورت گرفته جنوب پایتخت در نوسازی ساختمان‌ها به ویژه مدارس نیازمند بازنگری بیشتر است و باید اقدام عاجلی برای نوسازی این مدارس صورت پذیرد



وی با بیان اینکه جنوب تهران به جهت نوسازی نیازمند توجه ویژه است، تاکید کرد: طی بازدیدها و بررسی‌های صورت گرفته جنوب پایتخت در نوسازی ساختمان‌ها به ویژه مدارس نیازمند بازنگری بیشتر است و باید اقدام عاجلی برای نوسازی این مدارس صورت پذیرد.



شهرداری در زمینه نوسازی مراکز آموزشی اقدام کند



اسماعیلی با تاکید به ورود سازمان‌هایی همچون شهرداری به نوسازی اماکن آموزشی نظیر مدارس، اظهار داشت: در بسیاری از کشورهای دنیا یکی از وظایف شهرداری‌ها احداث فضاهای آموزشی و ورزشی است، در کشور ما هم روال همین‌گونه بوده است اما توجه کافی به این مسئله صورت نپذیرفته، شهرداری باید مساعدت لازم جهت فرآیند نوسازی و تسهیلات برای آنها ایجاد کند.



وی اضافه کرد: هم افزایی آموزش و پرورش با سایر دستگاه‌ها همچون شهرداری می‌تواند بسیاری از مشکلات آموزشی از جمله نوسازی مدارس را حل کند، شاید ایمن سازی مدارس پایتخت تنها از عهده وزارتخانه آموزش و پرورش بر نیاید، توجه به این مهم باید در کوتاه ترین زمان ممکن ایجاد شود.



بیشتر بخوانید:





نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در پایان خاطر نشان کرد: شهرداری پایتخت می‌تواند در موضوع کاربری آموزشی ورود داشته باشد، یعنی ساختمان‌هایی که ظرفیت تغییر کاربری به آموزشی دارند را در اختیار آموزش و پرورش قرار دهد، گاهی شاهد هستیم به دلیل عدم وجود مدارس، دانش آموزش مسافت طولانی را طی می‌کنند که این مسئله علاوه بر هزینه فراوان منجر به خستگی دانش آموزان می‌شود و بازدهی آموزش را پایین می آورد./



پایان پیام

  • کد خبر : 361449
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم