خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/06/16 - 11:41
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : فرهنگی
وحیدی:

خراسان شمالی فرصتی استثنایی در گردشگری کشور است/ مسیر زائرین علی ابن موسی الرضا (ع) گنجینه‌ای از فرهنگ و معرفت است

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی گفت: سفر ضرغامی وزیر میراث فرهنگی و گردشگری به استان خراسان شمالی به عنوان یکی از استان‌های که دارای ظرفیت ابنیه تاریخی و آثارباستانی و گردشگری است؛ می‌تواند دستاوردهای پررنگی برای جذب توریست داشته باشد.

 محمد وحیدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد فرصت‌های گردشگری استان خراسان شمالی گفت: سفر ضرغامی وزیر میراث فرهنگی و گردشگری به استان خراسان شمالی که به عنوان یکی از استان‌های دارای ظرفیت ابنیه تاریخی و آثارباستانی و گردشگری می‌تواند دستاوردهای پررنگی در جهت جذب توریست داشته باشد و همچنین با سفر رهبر معظم انقلاب در سال ۹۱ به این استان تاکید داشتند؛ یکی از ظرفیت‌های مهم استان خراسان شمالی قرار گرفتن این استان در مسیر زائرین علی ابن موسی الرضا (ع) است و به عنوان باب الرضا و گنجینه فرهنگ و معرفت نام گذاری شده که پذیرای زائرین است.



نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس افزود: استان خراسان شمالی به لحاظ ساختار و پیشینه تاریخی، یکی از استان‌های بسیار مهم در مجموعه‌ حوزه تاریخی دنیا محسوب می‌شود و حلقه ارتباطی بسیار مهم یا حد فاصل تمدن شمال و جنوب دنیا است که به لحاظ موقعیت جغرافیایی و کاوش‌های آثار باستانی این مسئله به اثبات رسیده است.



وی در ادامه تاکید کرد: ابنیه‌های تاریخی بسیار مهمی در این استان وجود دارد که هر کدام به جهت گردشگری و میراث فرهنگی باید مورد توجه قرار بگیرد، بازدید ضرغامی و خاموشی ریاست سازمان اوقاف کشور از امامزاده سید عباس( ع)، گلزار شهدای بجنورد و مجموعه طرح مهمی همچون جامع حرم مورد توجه قرار گرفت؛ این موضوعات به شکل مشترک میان دستگاه های مختلف باید مورد بررسی قرار بگیرد.



عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای یادآور شد: در سفر ضرغامی به استان خراسان شمالی اماکن تاریخی و گردشگری همچون بش قارداش، بابا امان، طرح عمارت مفخم شهرستان بجنورد، قلعه تاریخی جلال الدین و مجموعه‌های اقامتی و توریستی که در مسیر شمالی و جنوبی شهر بجنورد  مورد توجه قرار گرفت و مقرر شد پروژه‌های طلای سفید و تپه ریوی در مسیر جاده ابریشم اجرایی شود، همچنین در برخی از پروژه‌ها سرمایه گذاران اعلام همکاری کردند؛ برخی تذکرات خاصی را به مدیران استانی داده‌ایم .



وی تصریح کرد: در جلسه ویژه‌ای که با سازمان اوقاف داشتیم یکی از موضوعات مهم این استان استفاده از مجموعه ظرفیت‌های گردشگری آبگرم ایوب است که هم یک بقعه امامزاده در آن وجود دارد و هم آبگرمی که مورد توجه بسیاری از مردم در این استان و استان‌های دیگر است و حدود ۷۰ کیلومتر از مرکز شهرستان فاصله دارد، این مرکز با تاکید مدیران استانی و نمایندگان مجلس، مورد بازدید ضرغامی قرار گرفت و با توجه به مشکلاتی که برای سرمایه گذاران وجود دارد، مقرر شد، بررسی های لازم انجام شود. موضوع مدیریت یکپارچه بر مجموعه آبگرم ایوب باید مورد توجه قرار بگیرد تا از مصوبات دولت استفاده بهینه شود. همچنین مشکلات ساکنان بومی روستای ایوب و گردشگران مطرح شد که امیدواریم رسیدگی شود.



وی درپایان خاطر نشان کرد: در خصوص سایر شهرستان‌ها از جمله آنهایی که آثار تاریخی و قدمت ۸۰۰۰ ساله در مجموعه‌های باستانی از جمله تپه‌های ریوی، قلعه‌خان، معبد اسپاخو و همچنین تکمیل ساخت حسینیه بزرگ جاجرم و بازسازی آرامگاه علی ابن مهزیار که در جاجرم به عنوان آرامگاه مورد توجه مردم قرار دارد، همچنین مکاتباتی با وزیر گردشگری در مورد مجموعه رباط‌های قلی، عشق و قره بیل ایستایی صورت گرفت، این مجموعه‌ها از جمله اماکن گردشگری هستند که نقش موثری در جذب توریسم دارند./



پایان پیام



 



 

  • کد خبر : 348785
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار