خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/03/08 - 11:16
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
سرویس : فرهنگی
صبح امروز انجام شد؛

خبرگزاری خانه ملت به پرچم مطهر حرم امام رضا(ع) متبرک شد

برگزاری جشن های زیر سایه خورشید در آستانه ولادت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) با حضور خدام حرم رضوی به خبرگزاری خانه ملت رسید و این خبرگزاری به پرچم مطهر حرم این امام رئوف متبرک شد.

میلاد شهودی دبیر جشن‌‎های بین‌المللی، مردمی و معنوی زیر سایه خورشید در گفت‌ وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، بعد از حضور و متبرک کردن این خبرگزاری به پرچم حرم مطهر امام رضا(ع) در تشریح جزییات فعالیت این کاروان، گفت: این کاروان امسال در شانزدهمین سال حرکت خود توفیق دارد که در بیش از دو هزار نقطه کشور و کشورهای خارجی حضور پیدا کند و آماجی از دلدادگی و اتصال مردمی به امام رضا(ع) را رقم بزند.



هدف از برگزاری جشن های زیر سایه خورشید در کشور



وی در بیان هدف این جریان از برگزاری جشن های زیر سایه خورشید در سراسر کشور، تصریح کرد: سال 1386 قرار بر این شد به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که دهه کرامت صرفا به اطلاع‌رسانی از طریق رسانه ملی و برگزاری هیئت‌های محلی محدود نشود بنابراین جمعی از دوستان در مجموعه موسسه جوانان آستان قدس رضوی تصمیم گرفتند که با توجه به اینکه حضرت علی بن موسی الرضا(ع) مالک این سرزمین هستند در شب تولد ایشان آماجی از اتصالات، ارتباطات و جشن‌ها از جنس مومنانه در سراسر کشور اتفاق بیفتد و سهم سرای وجود پر برکت امام رضا(ع) را گسترده کند و دیوارهای حرم به منازل و شهرهای مختلف برود و اصل فرموش شده دینمان که زیارت از راه دور است را احیاء کند تا هر کس بداند از محل کار و زندگی خود هم می‌تواند زائر امام هشتم(ع) باشد که در روایات متعددی نیز بدان تاکید شده است.



این خادم حرم مطهر امام رضا(ع) یادآور شد: قرار شد ما برای برقراری ارتباط مردم با امام رضا(ع) نمادهایی از حرم مطهر را به شهرهای مختلف بیاوریم تا مردم با دیدن آنها به امام هشتم(ع) متصل شوند. چرا که پرچم حضرت، نماد اصلی حرم و نماد خدمت است.



شهودی خاطرنشان کرد: به دنبال اتخاذ این تصمیم در سال 87 کار شروع شد و کمتر از سه سال از 8 استان به 30 استان و سال چهارم نیز وارد فاز بین‌المللی شد کما اینکه تا قبل از شیوع کرونا توفیق داشتیم در 46 کشور حضور پیدا کنیم.



زیر سایه خورشید جریانی کاملا مردمی است



وی بیان کرد: زیر سایه خورشید جریانی کاملا مردمی است و حاکمیت نقشی در حوزه اجرا، میزبانی و برنامه‌ریزی آن ندارد و تشکل‌های مردمی میزبانان این کاروان‌ها در استان‌های مختلف هستند و هیئت‌های شاخص همچون هیئت ثارالله زنجان و هیئت صاحب العصر(عج) اراک از میزبانان آن هستند و در این زمینه برنامه‌ریزی و از شب ولادت حضرت معصومه(س) تا شام میلاد حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در نقاط مختلف حضور پیدا می‌کنند.



دبیر جشن‌های بین‌المللی و مردمی و معنوی زیر سایه خورشید تاکید کرد: روز گذشته ما در استان چهارمحال و بختیاری به مدت 3 ساعت و نیم به مناطقی رفتیم که هیچ کدام تاکنون به زیارت امام رضا(ع) نرفته بودند.



وی ادامه داد: این جریان آماجی از اتصالات، کرامات و خدمت است کما اینکه باعث آزادی صدها زندانی، نجات محکومان به اعدام و صلح بین طوایف و خانواده‌هایی که با یکدیگر اختلاف داشتند، شده است که بیانگر لطف حضرت است.



شعار امسال زیر سایه خورشید را «جمع ما جمع است زیر پرچم» قرار دادیم



شهودی افزود: اقدامات این کاروان امسال بنابر تاکیدی که مقام معظم رهبری داشتند بر مبنای اتحاد، همدلی و یکپارچگی مردم و عدم بروز اختلاف بین آحاد مختلف بوده است چرا که فقط و فقط این نام و این پرچم می‌تواند همه آحاد ملت را دور هم جمع کند بر همین اساس شعار امسال را «جمع ما جمع است زیر پرچم» قرار دادیم و تا امروز هم گزارش‌ها نشان می‌دهد این جریان باعث ایجاد اجتماعات عظیمی در شهرهای مختلف شده است که غیرقابل پیش‌بینی است و ما در زیر سایه خورشید به این نتیجه رسیدیم که بیش از 7 میلیون مخاطب حضوری و بیش از 30 مخاطب رسانه‌ای این اقدام را پیگیری می‌کنند.



آغاز فعالیت کاروان ویژه رسانه زیر سایه خورشید



وی تصریح کرد: ما بیش از 5 سال است که نگاه ویژه‌ای نیز به اطلاع‌رسانی از طریق رسانه‌ها داریم کما اینکه کاروان ویژه رسانه داریم که از روز گذشته کار خود را آغاز کرده است.



دبیر جشن‌های بین‌المللی و مردمی و معنوی زیر سایه خورشید تاکید کرد: ما امروز با حضور در مجلس که عصاره فضائل ملت است و از همه زیست بوم‌ها در آن حضور دارند به منظور تجلیل از کارمندان فضای خانه ملت را به نام علی بن موسی الرضا(ع) متبرک کردیم و مفتخریم که اعلام کنیم امسال هم به عنایت حضرت بیش از 12 هزار اقدام را از جنس تجمع رقم می‌زنیم و حدود 53 عنوان برنامه برای همه اقشار از خانه معلولان و بیمارستان‌ها گرفته تا کارخانجات، صنایع، خبرگزاری‌ها و .... داریم تا تمام نقاط ایران به این پرچم منور شوند و عنایت امام رضا(ع) شامل حال همه شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 362518
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار