خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/05/18 - 16:03
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
گودرزی:

خبرنگاران می‌توانند با انعکاس واقعیت‌ها و آگاهی بخشی کشور را از مواجهه با تهدیدهای ناشناخته در آینده نجات دهند

نماینده مردم بروجرد در مجلس با بیان اینکه خبرنگار می‌تواند با انعکاس به موقع وقایع و توجه به ضرورت‌ها، اولویت‌ها و نیازهای جامعه در تغییر محاسبات ذهن مسئولان تاثیرگذار باشد، گفت: خبرنگاران با اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی می‌توانند کشور را از مواجهه با تهدیدهای ناشناخته در آینده نجات دهند.

عباس گودرزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، روز خبرنگار را به فعالان رسانه تبریک گفت و افزود: علیرغم اینکه از یک ماه گذشته برنامه‌ای را تدارک دیدم که نشستی را با اصحاب رسانه شهرستان بروجرود داشته باشم اما به دلیل نشست مجلس توفیق حضور در جمعشان را نداشتم و در غیاب بنده در مراسمی از آنها تقدیر شد.



وی با بیان اینکه خبرنگاران در شرایط و مقاطع مختلف همواره دادرس گروه‌ها، اقشار و طبقات مختلف جامعه هستند، گفت: امیدواریم در مجلس بتوانیم ذره‌ای از زحمات خبرنگاران را جبران و نسبت به بهبود معیشت و شرایط زندگی و ارائه خدمات به آنها تلاش و حق مطلب را ادا کنیم.



نماینده مردم بروجرد در مجلس یازدهم با بیان اینکه شهید صارمی فرزند بروجرد است و افتخاری از افتخارات شهرستان محسوب می‌شوند، ادامه داد: در 17 مرداد 1377 و 23 سال پیش شهید صارمی که در وسط میدان و شرایط سخت، وقایع و اخبار افغانستان را گزارش ‌کرد به صورت ناجوانمردانه و با توطئه دشمن مظلومانه به شهادت رسید و تا چند روزی اثری از ایشان نبود تا بعدها پیک پاک و مطهرشان در گوری دسته جمعی شناسایی شد.



گودرزی یادآور شد: شهید صارمی در خانواده‌ای انقلابی، ارزشی و محب اهل بیت متولد شدو مادر ایشان در جوار فرزندشان در بهشت شهدای شهرستان بروجرد به خاک سپرده شدند؛ بروجرد شهر علما، شهدا، مفاخر، مشاهیر، دارالمومنین و دارالسرور و به تعبیر رهبر معظم انقلاب شهر استعدادهای درخشان است و در کتب تاریخی چنین نگاشته‌اند که بروجرد 70 مجتهد مسلم داشته است.



عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خبرنگاران در آگاهی بخشی به جامعه نقش بسزایی دارند و به رشد، تعالی، درک و فهم جامعه کمک می‌کنند، افزود: خبرنگاران نقش هدایت‌گری دارند و یکی از رسالت‌های خبرنگار این است که اذهان عمومی و افکار جامعه را به سمت مسائل اصلی هدایت کند و اینکه خبرنگار به گونه ای می‌تواند در صلاح و فساد کشور تاثیرگذار و سهیم باشد نشان از اهمیت جایگاه این صنف دارد.



وی یادآور شد: خبرنگار می‌تواند با انعکاس به موقع وقایع و توجه به ضرورت‌ها، اولویت‌ها و نیازهای جامعه در تغییر محاسبات ذهن مسئولان تاثیرگذار باشد و گاهی اوقات ممکن است یک خبرنگار با سبک کاری خود جامعه و حتی نظام مدیران را به سمت مسائل فرعی و در برخی موارد هم به سمت مسائل اصلی هدایت کند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم، ادامه داد: خبرنگاران از قشرهای خدوم و زحمتکش در صحنه‌های مختلف کشور هستند و اگر شهید آوینی سید شهیدان اهل قلم در دوران 8 سال دفاع مقدس حضور نداشت و حقایق را ثبت و ضبط نمی‌کرد واقعیت ها به نسل‌های بعد منتقل نمی شد.



وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب می‌فرمایند که برای برداشتن گام‌های استوار در آینده، باید گذشته را درست شناخت و از تجربه‌ها درس گرفت و اگر از این راهبرد غفلت شود، دروغ‌ها به جای حقیقت خواهند نشست و آینده مورد تهدیدهای ناشناخته قرار خواهد گرفت در این رابطه خبرنگار می‌تواند با اطلاع‌رسانی؛ آگاهی‌بخشی و انعکاس واقعیت‌ها و گزارش اخبار کشور را از مواجهه با تهدیدهای ناشناخته در آینده نجات دهد./



پایان پیام

  • کد خبر : 324665
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار