خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/10/20 - 12:15
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
راستینه مطرح کرد:

حمایت وزارت ورزش از فدراسیون‌ها در سایه نبود نظارت

رئیس کمیته تربیت بدنی کمیسیون فرهنگی با انتقاد از نبود هیچ گونه نظارتی در هزینه کرد بودجه‌های کلان فدراسیون‌های ورزشی، تصریح کرد: فدراسیون‌های ورزشی که 70 درصد بودجه وزارت ورزش را به خود اختصاص داده‌اند به هیچ یک از نهادهای نظارتی پاسخگو نیستند و این مسئله موجب انحراف بودجه در این حوزه شده است.

احمد راستینه هفشجانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت با اشاره به بررسی لایحه بودجه 1400 در کمیسیون تلفیق بودجه‌، اظهار کرد: امسال یکی از رویکردهای کمیسیون تلفیق شاف سازی بخش منابع و درآمدی لایحه بودجه است که حذف ارز رانتی 4200 تومانی یکی از این اقدامات بود.



نماینده مردم شهرکرد، بن وسامان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه در بخش مصارف نیز همین شفافیت اعمال خواهد شد، تصریح کرد: نبود هیچ گونه نظارت بر هزینه کرد بودجه فدراسیون‌‎های ورزشی، یکی از ضعف‌های بزرگ در حوزه بودجه مصرفی وزارت ورزش است که باید نسبت به آن تغییر رویکرد ایجاد کرد.











احمد راستینه هفشجانی


 



بیش از 70 درصد بودجه وزارت ورزش بین فدراسیون‌های ورزشی توزیع می‌شود



وی با بیان اینکه بیش از 70 درصد بودجه وزارت ورزش بین فدراسیون‌‎های ورزشی در قالب اعتبارات فصل 5 لایحه بودجه توزیع می‌شود، ادامه داد: فدراسیون‌ها به عنوان نهادهای عمومی غیر دولتی نظارت پذیر نیستند و این مسئله مشکلات جدی در پیگیری مسیر هزینه کرد اعتبارات بوجود آورده است.



عضو کمیسیون تلفیق بودجه با تأکید بر ضرورت اصلاح نظام نامه فدراسیون‌ها و ورزش‌ حرفه‌ای، گفت: بر همین اساس باید علاوه بر اصلاح نظام نامه‌ها، قوانین برنامه و بودجه سالیانه، مسیر هزینه کرد به نحوی طراحی شود که خروجی آن رشد ورزش قهرمانی و جلوگیری از فساد و همچنین جابه‌جایی ردیف‌های اعتباری و انحراف از مسیر هزینه کردها باشد.



وزارت ورزش چطور می‌تواند بر عملکرد فدراسیون‌های ورزشی نظارت داشته باشد؟



وی با بیان اینکه در لایحه بودجه 1400  فقط رقمی معادل 2 میلیارد تومان برای پایش و نظارت بر عملکرد فدراسیون ها، هیئت‌های ورزشی و ادارات کل استانی و کمیته های استعدادیابی در نظر گرفته شده است،  این سئوال را مطرح کرد که آیا وزارت ورزش و جوانان می‌تواند با این میزان اعتبار بر عملکرد 52 فدراسیون، 31 اداره کل ورزش و جوانان استان ها، 31 کمیته استعدادیابی و حدود 15000 هیئت ورزشی نظارت کند و عملکرد آنها را به روز و به ریز بررسی کند؟



رئیس کمیته تربیت بدنی کمیسیون فرهنگی اضافه کرد: اجازه نخواهیم داد این روند ادامه داشته باشد و باید از انحرافات بودجه‌ای صورت گرفته در فدراسیون‌ها جلوگیری شود. این مهم محقق نمی‌شود مگر با اصلاح نظام‌نامه‌ها و قوانین بودجه و برنامه که این مجلس با جدیت این روند را دنبال می‌کند./



پایان پیام  

  • کد خبر : 311688
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار