خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/08/01 - 17:53
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
در جریان بازدید از واحدهای دانش بنیان استان گیلان مطرح شد؛

حمایت عملی کمیسیون آموزش مجلس برای اعطای تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان نمونه

اعضای کمیسون آموزش و تحقیقات مجلس در جریان بازدید از چند واحد تولیدی و صنعتی گیلان واقع در بندرانزلی، لاهیجان و رشت بر ضرورت حمایت عملیاتی از شرکت‌های دانش‌بنیان استان گیلان به ویژه در بخش پرداخت تسهیلات تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، اعضای کمیسون آموزش، تحقیقات فناوری مجلس بعدازظهر امروز (شنبه یک آبان ماه) در جریان بازدید از چند واحد تولیدی و صنعتی گیلان واقع در بندرانزلی، لاهیجان و رشت بر ضرورت حمایت عملیاتی از شرکت‌های دانش‌بنیان استان گیلان به ویژه در بخش پرداخت تسهیلات تاکید کردند.



علیرضا منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در این بازدیدها با تاکید بر اینکه امسال منابع اعتباری محدود است، عنوان کرد: لازم است یک جلسه با سازمان برنامه و بودجه برگزار کنیم تا موضوع حمایت از شرکت‌های تولیدی دانش بنیان بهتر و بهینه‌تر مورد پیگیری قرار گیرد.



محمدرضا احمدی، عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز توانمندی‌های استان گیلان را برشمرد و تصریح کرد: گیلان زمینه و استعداد لازم را برای افزایش چند برابری شرکت‌های دانش‌بنیان دارد.



نماینده مردم رشت و خمام در مجلس با بیان اینکه این کمیسیون از تمام توان خود برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده می‌کند، اذعان کرد: استان گیلان برای قدم نهادن در مسیر رشد و توسعه به وجود شرکت‌های دانش‌بنیان که علاوه بر کاربردهای بسیارشان در کمک به چرخه تولید و صادرات کشور، ظرفیت‌های ساخت داخل را نیز افزایش می‌دهند نیاز مبرم دارد.



رضا حاجی پور سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز در خلال بازدید از مجموعه ماشین‌سازی امیدی افزود: مجموعه ماشین‌سازی امیدی باید درخواستی را جهت دریافت تسهیلات به مجمع نمایندگان استان گیلان ارائه دهد تا از طریق صندوق نوآوری و شکوفایی بتوانیم راهی را برای کمک به این شرکت پیدا کنیم.



رسول فرخی میکال نیز در همین بازدید با بیان اینکه شهرستان لاهیجان الگوی محصولات خلاق است، عنوان کرد: امیدواریم منابع لازم برای شرکت ماشین‌سازی امیدی به مبلغ ۴۸ میلیارد تومان به موقع تخصیص پیدا کند.



نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس تصریح کرد: ایجاد فرصت‌های جدید شغلی و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان به ویژه در استان گیلان و البته شهرستان لاهیجان امری است که باید در دستور کار قرار گیرد.



مهدی خالقی معاون صندوق نوآوری و شکوفایی مجلس هم ضمن تاکید بر لزوم کمک به شرکت‌هایی مانند شرکت ماشین‌سازی امیدی اضافه کرد: چند سال است که به مشکلات منابع اعتباری برخورد کردیم اما امیدواریم همزمان با کاهش مشکلات‌مان در این حوزه بتوانیم از شرکت‌های دانش‌بنیان نمونه کشور و استان گیلان حمایت لازم را در بخش پرداخت تسهیلات به عمل آوریم./



پایان پیام

  • کد خبر : 329671
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار