خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/09/25 - 10:52
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس:

حمایت از تولیدات بار اولی شرکت‌های دانش بنیان منجر به رشد تولید می شود

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس به بیان توضیحاتی درباره اهمیت توجه به شرکت های دانش بنیان و تولیدات بار اولی آنها پرداخت و گفت: حمایت از تولیدات بار اولی این شرکت ها منجر به رشد تولید می شود.

احمدحسین فلاحی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره‌ تأثیر تصویب قانون جهش تولید دانش بنیان و حمایت از تولیدات بار اول در راستای رشد اقتصاد دانش بنیان در کشور، گفت: قانون جهش تولید دانش بنیان، مصوبه‌ کمیسیون آموزش مجلس بود و برای اولین بار قانون جامع و کاملی برای حمایت از دانش‌بنیان‌ها در مجلس مصوب شد و تمام بسترهای لازم برای حمایت از این شرکت‌های دانش بنیان ایجاد شد.



نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: هدف از تصویب قانون جهش تولید دانش بنیان و حمایت از تولیدات بار اول، این بود که شرکت‌های دانش بنیان حمایت شوند و علاوه بر این شرکت‌های خلاق و نوآور نیز با استفاده از این تسهیلات رشد و توسعه پیدا کنند.



این نماینده مجلس یازدهم عنوان کرد: فلسفه‌ این قانون، رشد تولید دانش‌بنیان و کمک در مسیر اعطای مجوزها به شرکت‌های دانش بنیان و همچنین مقابله با واردات تجهیزات خاص مراکز حساس به داخل کشور است.



 وی افزود: در این قانون مشخص کرده‌ایم که اگر کالایی نمونه‌ی داخلی داشته باشد آن بخش صنعتی یا دولتی و خصوصی نمی‌تواند اقدام به واردات کند و باید محصول این شرکت دانش بنیان را خریداری کند.



فلاحی یادآور شد: با استفاده از این تسهیلات شرکت‌های دانش بنیان تشویق می‌شوند که به سمت تولید تجهیزات و قطعاتی بروند که تاکنون در کشور تولید نشده و از تسهیلات تولید بار اول معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز برخوردار شوند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: با استفاده از این تسهیلات بستر حمایت از شرکت‌های دانش بنیان فراهم شده و بخش‌هایی که از محصولات آن‌ها نیز استفاده کنند از تسهیلاتی برخوردار خواهند شد، مثل مجوز ترک تشریفات قانونی و شرکت در فرآیند مناقصه که با استفاده از این تسهیلات هزینه‌های آنها کاهش پیدا می کند.



سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس توضیح داد: فلسفه و حکمت این قانون این است که موانعی که بر سر راه شرکت‌های دانش بنیان قرار دارد و جلوی رشد آن‌ها را می‌گیرد برمی دارد و همچنین موانعی که بر سر راه حمایت و پشتیبانی مالی و بودجه‌ای از آن‌ها قرار می‌دهد را برطرف می کند.



وی گفت: طبیعتا تولیدکنندگان هم با تولید بار اول وقتی ببینند که محصولات شرکت‌های دانش بنیان با همان کیفیت و با قیمت کمتر در اختیار آنها قرار می‌گیرد و در کنار آن از تسهیلاتی هم برخوردار می‌شوند، قطعا به سمت خرید تجهیزات و تولیدات تولیدی شرکت‌های دانش بنیان می‌روند.



 این نماینده مجلس یازدهم گفت: با استفاده از حمایت از شرکت‌های دانش بنیان می‌توانیم منجر به رشد تولید نیز شویم، زیرا واحدهای تولیدی موجود در کشور ما به دلیل عدم بروزرسانی تجهیزات خود مشتری کمتری دارند./



پایان پیام

  • کد خبر : 373127
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار