خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/11/22 - 14:42
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
حاجی پور با اشاره به بازدید از مناطق زلزله‌زده خوی:

حل مشکلات زلزله‌زدگان در اولویت کاری مجلس و دولت قرار دارد/ نیاز به کانکس برای اسکان موقت همچنان ضروری است

نایب رئیس فراکسیون هلال احمر مجلس با اشاره به بازدید خود از مناطق زلزله خوی، گفت: در حال حاضر همچنان نیاز به کانکس و چادر برای اسکان موقت زلزله‌زدگان احساس می‌شود تا با فروکش کردن سرمای هوا کار بازسازی، نوسازی و ایمن سازی مناطق تخریب شده در دستور کار دستگاه‌های خدمات رسان از جمله بنیاد مسکن قرار گیرد.

رضا حاجی پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح بازدید خود از مناطق زلزله زده خوی، گفت: با توجه به اینکه کشور ما روی گسل‌های متعددی قرار گرفته موضوع استحکام بنا باید مورد توجه جدی قرار گیرد.



نایب رئیس فراکسیون هلال احمر مجلس تصریح کرد: متأسفانه بررسی‌ها و بازدید ما نشان داد که بسیاری از بناهای تخریب شده از حداقل استانداردها برای مقابله با زلزله برخوردار نبوده و ساکنین اذعان می‌داشتند که ما فقط به دنبال سرپناهی برای خود بودیم در حالیکه دستگاه‌های مسئول باید برای حفظ جان مردم الزاماتی را در نظر داشته باشند.



وی با اشاره به بسیج همگانی صورت گرفته و خدمات در حال ارائه به زلزله‌زدگان به ویژه توسط سازمان هلال احمر کشور، افزود: تلاش همگان این است که حداقل امکانات به سرعت برای مردم زلزله زده خوی فراهم شود و در این مسیر نیازمند یاری رسانی همه دستگاه‌ها هستیم.



حاجی پور یادآور شد: با توجه به سرمای شدید هوا در خوی در حال حاضر بحث آواربرداری در دستور کار بنیاد مسکن و سایر دستگاه‌های امداد رسان قرار دارد و در حال انتقال کانکس و چادر به منطقه هستیم تا با فروکش کردن سرمای هوا بازسازی و ایمن سازی مناطق زلزله زده در دستور کار دستگاه‌های خدمات رسان قرار گیرد.



این نماینده مردم در مجلس با اشاره به بازدید رئیس مجلس از مناطق زلزله زده خوی، تأکید کرد: حل مشکلات و مسائل زلزله‌زدگان در اولویت کاری مجلس و دولت قرار دارد./



پایان پیام

  • کد خبر : 357015
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم