خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/10/24 - 16:11
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
شادمهر:

حداقل به 60 هزار نیروهای خدمتگزار و سرایدار در مدارس سراسر کشور نیاز داریم

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره مصوبه پیشنهادی کمیسیون آموزش برای تقویت جایگاه نیروهای سرایدار و خدمتگزار در مدارس، گفت: علاوه بر ضرورت تقویت جایگاه و حقوق معلمان، کمبود 60 هزار نیروهای سرایدار نیز موجب آسیب رسانی به مدارس کشور شده است.

امانقلیچ شادمهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به تدبیر صورت گرفته در کمیسیون آموزش برای ارتقای حقوق و شأن سرایداران و نیروهای خدمتگزار در مدارس، عنوان کرد: این قشر زحمتکش در مدارس کمترین حقوق در بین کارمندان و کارکنان دولت دریافت می‌کنند که طی سالیان گذشته هیچ توجهی به معیشت آنان نشده است.



نماینده مردم گنبد کاووس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وجود نیروهای خدماتی و خدمتگزار می‌تواند به افزایش کیفیت فضای آموزشی در مدارس سراسر کشور کمک کند، افزود: متأسفانه در حال حاضر بسیاری از مدارس با کمبود نیروهای سرایدار مواجه بوده و اگر هم برخی مدارس از وجود این عزیزان برخوردارند، حقوق و مزایای پایینی به آن‌ها تعلق می‌گیرد.



وی با اشاره به اینکه حداقل 60 هزار نیروی خدمتگزار و سرایدار در مدارس سراسر کشور نیازمندیم، گفت: نبود این نیروها از بین رفتن تجهیزات و وسایل در مدارس و حتی به سرقت رسیدن آن‌ها می‌شود و این عزیزان به افزایش امنیت و کیفیت مدارس نیز کمک می‌کنند.



شادمهر اضافه کرد: بر اساس مصوبه پیشنهادی کمیسیون آموزش در بودجه 1403، فوق العاده ویژه 35 درصدی برای خدمتگزاران مدارس و 50 درصدی برای سرایداران از حداقل حقوق دریافتی کارکنان دولت منظور خواهد شد که این پیشنهاد منجر به افزایش حقوق نیروهای خدمتگزار و سرایداران می‌شود.



عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس اضافه کرد: امیدواریم با موافقت کمیسیون تلفیق بودجه این حمایت از نیروهای خدمتگزار و سرایدار فراهم شود تا حمایتی از این نیروهای خدوم باشد. این مصوبه پیشنهادی باید در کمیسیون تلفیق بودجه و صحن علنی تصویب و برای اجرا به تأیید شورای نگهبان برسد./



پایان پیام

  • کد خبر : 374631
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار