خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/09/08 - 13:32
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خبر داد

جزئیات طرح کمیسیون آموزش برای تعیین تکلیف نیروهای غیررسمی در آموزش و پرورش

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از طرح جدید مجلس برای ساماندهی نیروهای غیررسمی در آموزش و پرورش خبر داد و گفت: بر اساس این طرح سابقه این معلمان به عنوان امتیاز مثبتی در آزمون برای آن‌ها به شمار می‌آید.

احمدحسین فلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت  با یادآوری اینکه تأکید کمیسیون آموزش بر جذب معلم در آموزش و پرورش از درگاه دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی بر اساس فرمایشات رهبر حکیم انقلاب است، اظهار کرد: در همین راستا کمیسیون آموزش جلسات متعددی طی هفته‌های گذشته با وزیر آموزش و پرورش، سازمان امور اداری و استخدامی کشور، سازمان برنامه و بودجه و رئیس دانشگاه فرهنگیان برای ساماندهی و نحوه جذب نیروی انسانی در آموزش و پرورش داشت.



نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بر همین اساس کمیته‌ای متشکل از دستگاه‌های نام برده و اعضای کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات برای ساماندهی نیروی انسانی تشکیل شد، افزود: بر اساس برآوردهای صورت گرفته آموزش و پرورش در حال حاضر به 197 هزار معلم نیاز دارد و این نیاز از مسیرهای مختلف در حال تأمین است.



وی، یکی از اصلی ترین مسیرهای تأمین نیروی انسانی در آموزش و پرورش را دانشگاه فرهنگیان برشمرد که تا مهر ۱۴۰۰ تعداد ۵۴ هزار معلم تربیت خواهد کرد.



اولویت جذب در آموزش و پرورش با کدام گروه است؟



وی تصریح کرد: از سوی دیگر کمیسیون آموزش مجلس بر تعیین تکلیف نیروهای بلاتکلیف در آموزش و پرورش نیز تأکید دارد؛ در حال حاضر آموزش و پرورش با نیروهایی مواجه است که به استخدام رسمی آموزش و پرورش درنیامده‌اند و در قالب‌های مختلف از جمله خرید خدماتی، حق التدریسی، نهضتی و پیش دبستانی با آموزش و پرورش همکاری دارند و اولویت برای جذب نیروی جدید در آموزش و پرورش باید با این عزیزان که چندین سال در آموزش و پرورش سابقه دارند، باشد.



طرح کمیسیون آموزش برای استخدام نیروهای با سابقه چیست؟ 



وی اضافه کرد: بر همین مبنا کمیسیون آموزش و تحقیقات پیشنهاد کرده است که از این نیروها با برگزاری آزمون و طی دوره‌ای در دانشگاه فرهنگیان استفاده شود و سابقه تدریس معلمان به عنوان امتیاز مثبتی در آزمون استخدامی معلمان لحاظ شود؛ البته این پیشنهاد هنوز قطعی نشده و نیازمند بررسی دقیق‌تر است.



سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس یادآور شد: طی جلسات آینده این پیشنهادات در کمیسیون بررسی و نهایی و سپس راهی صحن علنی خواهد شد تا یک برای همیشه موضوع ساماندهی نیروی انسانی در آموزش و پرورش دقیق و نظام مند شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 308963
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار