خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/05/30 - 17:25
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
در نشست امروز کمیسیون فرهنگی؛

تکالیفی برای باشگاه‌های حرفه‌ای در حوزه تیم‌داری در کمیسیون فرهنگی تعیین شد

کمیسیون فرهنگی مجلس در مصوباتی، تکالیفی برای باشگاه‌های حرفه‌ای در حوزه تیم‌داری تعیین کرد.

احمد راستینه هفشجانی  در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت؛ در تشریح نشست امروز (یکشنبه،30مردادماه) کمیسیون فرهنگی مجلس،گفت: در نشست امروز مواد6،5 و 7 لایحه نظام جامع باشگاه داری در جمهوری اسلامی ایران مورد بررسی قرار گرفت و تصویب شد. این سه ماده ارکان  لایحه نظام جامع باشگاه‌داری را تشریح می‌کند و همچنین نحوه فعالیت باشگاه‌ها در قالب باشگاه عمومی، خصوصی و الزامات فرهنگی نظام باشگاه‌داری مورد بررسی قرار گرفت.



نماینده مردم شهرکرد، بن، سامان در مجلس یازدهم افزود: در 3 ماده تصویبی ارکان لایحه نظام جامع باشگاه داری، باشگاه‌ها موظف شدند؛ مفاد اجرایی و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی را با تأسی از مصوبه، اولویت‌ها و اقدامات اساسی در نظامنامه فرهنگی کشور  در کلیه اقدامات فرهنگی خود اجرایی کنند.



سخنگوی کمیسیون فرهنگی خاطر نشان کرد: در این نشست باشگاه‌ها موظف شدند برنامه‌های تمرینی و مسابقات را تحت مدیریت خود با انتخاب مسئول کمیته فرهنگی برای اجرای این بندها نظام‌مند کنند؛ همچنین در خصوص فعالیت باشگاه‌های حرفه‌ای مقرر شد در دو گزینه از 4 محور، تیم داری کنند.



نماینده مردم در مجلس یازدهم تاکید کرد: در این جلسه مقرر شد، باشگاه‌ها در یک رشته سنتی واجد ارزش، تیم داری کنند؛ همچنین باشگاه‌ها در یک رشته ورزشی پایه و پر مدال و یا رسانه‌ای باید تلاش کنند؛ برخی از آنها در یک رشته ورزشی در بخش بانوان فعالیت کرده و همچنین می‌توانند در رشته ورزشی پایه ادامه فعالیت دهند.



راستینه در پایان خاطر نشان کرد: در ماده4 در خصوص ساماندهی امور باشگاه‌های ورزشی و وظایف اتحادیه باشگاه‌های عمومی و حرفه‌ای، مشارکت در فرایند صدور پروانه باشگاه و نظارت صنفی بر عملکرد باشگاه‌ها بررسی شد که باید خدمات فنی و تخصصی با مشارکت فدارسیون‌ها و تشکیل کمیته‌های تخصصی ورزشکاران، مربیان و هوادران  به منظور ارتقای بحث کمی و کیفی عملکرد باشگاه‌ها تعیین شد./



پایان پیام

  • کد خبر : 347804
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار