بشیری:
توجه جدی به مدارس دولتی به کاهش فاصله طبقاتی بین دانشآموزان منتهی میشود/مشکلات معیشتی نباید معلمان را از مداس دولتی به سایر مدارس سوق دهد
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، توجه جدی به مدارس دولتی و حمایت همه جانبه در جهت رفع مشکلات معیشتی معلمان فعال در این مراکز را راهکاری موثر در جهت کاهش فاصله طبقاتی بین مدارس و ممانعت از گسترش تنوع مدارس تحت عناوین مختلف دانست.
فرهاد بشیری در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در مورد اظهارنظر وزیر آموزش و پرورش دولت یازدهم مبنیبراینکه فاصله طبقاتی بین مدارس از حد قابل قبول و انتظار فراتر رفته است و تنوع بیش از حد مدارس مشکلاتی را برای عدالت آموزشی ایجاد کرده است، گفت: بخشی از این مشکلات به عملکرد آقای فانی برمیگردد که در گذشته از سیاستگذاران و مجریان نظام آموزشی کشور بوده است و در حقیقت تنوع مدارس ریشه در سیاستگذاری آنها دارد.
توجه جدی به مدارس دولتی مانع از ایجاد مدارسی تحت عناوین مختلف میشود
نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هماکنون لازم است به ایجاد عدالت آموزشی در نظام آموزش و پرورش کشور توجه جدی صورت بگیرد به ویژه در مدارس دولتی باید تامین نیازهای آنها به گونهای باشد که مانع از ایجاد مدارسی تحت عناوین مختلف شود.
وی تصریح کرد: اگر آموزش و پرورش به تقویت مدارس دولتی و تامین امکانات و تجهیزات مورد نیاز آنها بپردازد والدین این نیاز را احساس نمیکنند که فرزند خود را در سایر مدارس که از امکانات بهتری نسبت به مدارس دولتی برخوردار هستند، منتقل کنند و در پی آن خودبخود این فاصله طبقاتی نیز از بین خواهد رفت.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: یکی دیگر از مشکلات مدارس دولتی که باید رفع آنها در اولویت برنامههای آموزش و پرورش باشد، تامین نیروی انسانی است و تلاش در جهت رفع نیاز معلمانی است که در این مدارس فعالیت میکنند چرا که مشکلات موجود در این مدارس باعث شده است معلمان تمایل بیشتری برای فعالیت در سایر مدارس که تحت عنوان غیرانتفاعی یا نیمه دولتی و ....فعالیت دارند، داشته باشند.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: مهمترین گام برای رفع فاصله طبقاتی بین مدارس و بالتبع آن بین دانش آموزان و خدمات آموزشی که به آنها ارائه میشود توجه به تامین نیازهای مدارس دولتی و حمایت همه جانبه در جهت حل مشکلات معیشتی معلمانی است که در این مراکز به ارائه خدمات میپردازند که تحقق این مهم نیز در گروی ارائه برنامههای حمایتی از سوی مسئولان نظام آموزش و پرورش است./
پایان پیام